Avatar billede Uvanga Ekspert
14. oktober 2018 - 15:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Irriterende startside i Chrome browser

Når jeg åbner Chrome browser, får jeg nu denne irriterende startside, med nedenstående tekst: (Sker ikke i explorer)

"Før du går videre ...
Yahoo er nu en del af Oath-familien. Vi (Oath) og vores partnere har brug for dit samtykke for at få adgang til din enhed, indstille cookies og bruge dine data, herunder din placering, så vi kan forstå, hvad du interesserer dig for, levere relevante annoncer og måle deres effektivitet. Oath vil også vise dig relevante annoncer i vores partneres produkter. Få flere oplysninger

Vælg "OK" for at give Oath og vores partnere tilladelse til at bruge dine data, eller vælg "Administrer indstillinger" for at se vores partnere og dine valg. Tip: Log ind for at gemme disse valg og undgå at skulle gentage dette på andre enheder. Du kan altid opdatere dine præferencer i Fortrolighedscenter"
Jeg er ikke interesseret i dette, hvordan slipper jeg af med denne startside?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 16:01 #1
Prøv at scanne pc med Malwarebytes og AdwCleaner
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2018 - 16:47 #2
Hvis det ikke hjælper, så prøv, at gå ind ind Indstillinger>Avanceret>
Nulstil og ryd op>Gendan indstillinger til deres oprindelige standardkonfiguration.

Se også om yahoo har installeret data. Brug f.eks. Revo uninstaller free.
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede Mikael Ekspert
14. oktober 2018 - 16:52 #3
Prøv at åbne en google browser.. Vælg indstillinger oppe i hjørnet " De 3 lodrette prikker"

Rul ned til " ved opstart"  Her kan du fjerne/vælge opstarts side når google starter op.

Gætter på at denne står valgt som opstarts side lige pt ?
https://guce.oath.com/collectConsent?brandType=eu&.done=https%3A%2F%2Fwww.oath.com%2Fda%2F&sessionId=3_cc-session_a89ffa17-622d-4535-8b8d-fc77b6f6bec9&lang=en-GB&inline=false
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 17:00 #4
#2 og #3.
Tak gutter for lidt backup. Bruger ikke selv Crome og troede måske det kunne være snavs der er på pc. Kan det rettes med en nulstilling eller en anden tilpasning er man jo fri for at scanne pc. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 17:02 #5
I øvrigt så hørte jeg for lidt tid siden at Crome ikke fungerede ordentligt. Er det blevet rettet? Ved i det Valby1 og Michael?
Avatar billede Mikael Ekspert
14. oktober 2018 - 17:05 #6
#5  Ja hos mig fungere det ok igen.. Og har gjort det et stykke tid..

Det er vist sket automatisk.. Jeg har ikke "pillet" ved noget ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. oktober 2018 - 17:05 #7
#3 Det hjalp. Nu er startsiden tilbage som før.
Det der er mystisk, er at Yahoo selv har sat sig som startside.. Jeg erindrer ihvertfald ikke at have gjort det ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 17:07 #8
#6 Tak Michael.
Og ja det var heldigvis bare en bagatel for Uvanga. Godt du ikke bøvlede med scanninger :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
14. oktober 2018 - 17:08 #9
#7.. Der er "mere mellem himmel og jord" end vi skal vide ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
14. oktober 2018 - 17:29 #10
Det sker åbenbart med års mellemrum ;)
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1003703
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2018 - 20:44 #11
#5 Chrome kører også fint her. Yahoo må være lusket ind hos spørger, sammen med et andet program. :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
14. oktober 2018 - 20:48 #12
#11.. Sikkert.. Det er jo nemt at overse et "flueben" som aut. er slået til når visse programmer installeres..

Pisse irriterende ;)
Avatar billede posten Ekspert
14. oktober 2018 - 21:47 #13
#7 du skal "bare" fremover når du henter nye/opdatinger af dine programmer lægge mærke til de ting der står tæt på ét flueben da det kan skbe STORE ændinger i din pc/opstart
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. oktober 2018 - 10:42 #14
Tak for alle indlæg. Det er nok noget med et flueben et eller andet sted, der er årsag til miseren.
Bare mærkeligt at det skete når jeg trykkede på Chrome ikon..
Men som #10 nævner er det sket før.