Avatar billede Btimmer Seniormester
15. oktober 2018 - 10:23 Der er 1 løsning

Scart kabel

Jeg har et fjernsyn med kun et HDMI stik som jeg bruger til en DVD afspiller.
Det virker helt perfekt. Nu skulle jeg installere Cromecast via HDMI. Jeg satte så et scart kabel mellem fjernsyn og DVD afspiller. Nu blev billed-kvaliteten ved afspilning af en DVD utrolig dårlig, tillige med megen støj. Jeg gik tilbage og opgav at installere Cromecast.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2018 - 10:34 #1
du kan 'få' en hdmi-blæksprutte, så flere enheder kan tilsluttes. Der er med automatisk skift, og med bruger-skift.
Automatisk skift har en favorit, som er igennem, men hvis en anden enhed tændes, så vælger den den port - fx chromecast er favorit, men når du tænder dvd, så er den på
Bruger-skift har så en tast på blæksprutten til skift mellem porte - eller en remote til det.
Jeg er - til dit brug - mest på den automatiske...
De fås billigere, men her er en top-kvalitet med plads til 3 enheder - virker automatisk, men kan 'overrules' med en fjernbetjening
https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/high-speed-v2-0-18g-uhd-4k-hdmi-switch-hdcp-2-2-3-vejs.html