Avatar billede folj Forsker
15. oktober 2018 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel: Update links?

Excel: What - update links?

Hej eksperter...
Min seneste udgave af en fælles fil blev genskabt efter nedbrud. Den blev genskabt på et kopi af en tilsvarende fil der har kørt problemfrit.
Efter jeg har lavet denne rekonstruktion ,så støder brugerne nu ind i, hver gang filen åbner, at de spørges om update af links:
Der kommer en dialogboks som siger:
This workbook contains links to other  data soruces.

If you update the links, excel will attempt to retrieve the latest data.
If you dont update the links,  Excel will use the previus information.

Note that data links can be used to access and share confidential informationwithout your permiision, bla. bla…

Selvom jeg vælger knappen "update", så fremkommer der ikke noget jeg skal tage stilling til og problemet bliver ikke løst ved at rykke "update".

Hvad er det typisk der skal opdateres når dette opstår.
Avatar billede anedi Ekspert
15. oktober 2018 - 14:11 #1
Avatar billede folj Forsker
16. oktober 2018 - 10:06 #2
@anedi

Det var jo lige der guldkornene stod.

Det jeg kunne bruge var netop disse eggelsksprogede guldkorn:
To find information about the links in a workbook in Microsoft Office Excel 2007/2010, click Edit Links in the Connections group on the Data tab.

Takker for din hjælp.
Avatar billede anedi Ekspert
19. oktober 2018 - 13:31 #3
Velbekomme