Avatar billede Mads H.Olesen Praktikant
15. oktober 2018 - 15:09 Der er 7 kommentarer

Tdc mail

Hej. Jeg har en tdc mail boks jeg har haft i Ca 15 år - ender på tdcadsl. Dk. Nu skriver yousee at de lukker for mailen hvis jeg ikke vil betale 59 kr/md. - er det egentligt lovligt?
Mvh
M. H. Olesen
Avatar billede mort1 Ekspert
15. oktober 2018 - 15:32 #1
Har du stadig din net forbindelse hos TDC/YouSee?  Hvis ikke er det måske derfor de vil have penge for den.
Avatar billede Slater Ekspert
15. oktober 2018 - 16:24 #2
Selvfølgelig er det lovligt. Hvis man tilbyder en gratis service, er der intet krav om at man skal fortsætte med at tilbyde denne gratis service i al evighed. Så ville ingen nogensinde turde tilbyde gratis services.
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2018 - 17:30 #3
Hvis du har din internetforbindelse via TDC/YouSee er det normalt gratis at få/have en mailadresse. Har du flyttet dit abonnement til en anden leverandør, er det vel helt rimeligt at bede om betaling for en serviceydelse.
Hos Google (g-mail) betaler du ikke med penge, men med oplysninger. Det er jo en mulighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2018 - 19:18 #4
Har en gammel get2net.dk mail jeg bruger her på eksperten og har gjort det i alle år. Bruger ikke den udbyder til andet end at hente mail og betaler ikke noget for det. (så vidt jeg er bekendt :-))
Har brugt TDC( Yousee) i mange år til at levere internet.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2018 - 19:50 #5
Telenor har overtaget get2net for mange år siden. De har åbenbart valgt, at det var billigere for dem at køre konti videre i stedet for oplysning og support ved at flytte dem til Telenors mail.
TDC har valgt, at 'ikke kunder' skal betale for mailkonti.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2018 - 19:53 #6
Ok Claes57 :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2018 - 01:50 #7
hvad med at oprette dit eget .dk domæne, med mail og plads itl hjemmeside ?
så kan du få din egen email-adresse,

googlemail er noget rod
live er elendigt

tdc er det mest elendige firma der findes. de aner ikke hvilke abonnementer der kører i ders computere, folk har 20 år gamle telefon abb de betaler for uden at nogen ved en skid :)