Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
16. oktober 2018 - 16:35 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Eksport af favoritliste i Internet Explorer

Forhistorie:
Jeg har lige været ramt af den fejl, Microsoft lavede fornylig, og der forsvandt min LANGE favoritliste. Jeg har nu fået den frem igen ved at rulle opdateringen tilbage til september. Nu vil jeg så bare gerne lave en backup, så det ikke sker igen, at den forsvinder.

Hvordan laver jeg en backup af min favoritliste i Internet Explorer 11???

Jeg sidder på en PC med Windows 10? Jeg ved at jeg skal eksportere den men kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan det. På mit internet explorer skærmbillede har jeg heller ikke mere menulinien med filer mv....men det har jeg kunne læse mig frem til at version 11 ikke har mere. så jeg er lidt på den. Har ledt på youtube men alle videoer er tussegamle så kan heller ikke hente hjælp der...

Er der nogen der kan hjælpe???

PS. Jeg ville have vedhæftet et skærmprint af hvordan mit internet Explorer ser ud men kan ikke vedhæfte noget herind.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2018 - 16:56 #1
De ligger som almindelige filer i c:\users\brugernavn\favorites - så du skal bare kopiere den mappe
Avatar billede poko1 Ekspert
16. oktober 2018 - 17:01 #2
Stifinder brugere dit navn Favoritter
https://ibb.co/cJV61L
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2018 - 17:51 #3
Når man har IE11 åbnet så går man i filer øverst til venstre. Her vælges importer/eksporter.
Eksporter til en fil
Vælg favoritter
Favoritter skulle være markeret øverst vælg næste.
Put evt en usb pind i pc og tryk på gennemse.
Vælg usb pind
Tryk gem
Der skulle nu gerne ligge en fil der hedder bookmarks på din usb pind.

Men #1 og #2 gemmer også dine favoritter. Bare en anden måde at gøre det på
:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2018 - 17:52 #4
For at få menu linje frem skal man højreklikke øverst i browser vindue og vælge at man vil se menu linje :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2018 - 18:18 #5
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
18. oktober 2018 - 06:39 #6
Ole_madsen: Hej Ole... nej det gør de nemlig ikke... mappen derinde er tom.... og det er det, der undre mig....  for jeg troede også de ville ligge dér - så jeg bare kunne kopiere dem... men det gør de ikke..... Louise
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
18. oktober 2018 - 06:47 #7
220661: Men jeg har ikke der, der står filer (øverst til venstre) - ville ønske jeg kunne vedhæfte et skærmbillede af hvordan min skærm med IE ser ud (ved ikke lige hvordan jeg laver skærmbilledet om til et link, som du har)... har ikke de "faneblade", hvor der står filer, rediger, vi, favoritter  etc....

Og hvor præcist klikker du så du kan vælge at man vil se menulinjen... har forsøgt at klikke alle mulige steder øverst i skærmbilledet (oppe ved og omkring, der hvor man skriver webadressen) men der fremkommer ikke noget, hvor jeg kan genvælge menulinjen..... øv synes det er surt det her.....:-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. oktober 2018 - 10:37 #8
Som POKO er inde på, vil mappen vise sig med landespecifikke navne - den danske mappe kan derfor hedde favoritter i stedet for favorites.

Prøv at starte Windows stifinder op (Tryk Wintast + E). Oppe i "adresselinjen" står der sikkert "Hurtig Start" - det er nemlig standard placeringen. Slet "Hurtig Start" og skriv i stedet "%userprofile%\favorites" (Uden gåseøjnene). Dette vil sende dig til den rigtige "aktive" mappe, uanset navnet.

Virker det stadig ikke, så tjek under menuen "Vis" at der er hakket af under "Skjulte elementer". Jeg har aldrig hørt om at genvejsfilerne skulle skjules, men er de ikke synlige er det naturligt lige at tjekke.

Er "Vis" menuen i øvrigt ikke synlig, så tryk en gang på ALT tasten på dit tastetur - det vil vise menuen.
Dette er også hvad du mangler til løsningen fra 220661 - tryk på ALT tasten i Internet Explorer - så dukker menuen frem :-) (og det gælder i øvrigt alle programmer med skjult menu :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. oktober 2018 - 12:35 #9
Sådan fremkaldes Menulinje  Google for interesserede!
https://ibb.co/hAwaFf
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2018 - 16:06 #10
Højreklik lige ved siden af minimer knappen aller øverst på skærmen. Her bør du kunne sætte tjektegn ved menu linje :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2018 - 16:07 #11
Som POKO1 også viser i #9 :-)
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
19. oktober 2018 - 06:04 #12
Ole_madsen & POKO1
Jeg ved simpelt hen ikke, hvad der sker med min computer!

1. OGSÅ den vej I viser ind i favoritmappen giver et tomt resultat. Der er INGEN filer i min favoritmappe. Gik bare selv ind via C-drevet- bruger, Louise, favoritter etc... INGEN filer under - i hvert fald INGEN af de adresser, jeg har i min lange favoritliste, når jeg går ind via IE. Kan man mon søge efter dem - altså tage en af adresserne og så søge efter dem under "søg"... ved bare ikke lige hvordan.. for når de er i min IE favoritliste - så må de vel også ligge som filer et eller andet sted på min computer eller?

02. Jeg har prøvet at krydse "skjulte elementer af" men det fremkommer ikke filerne.

03. Har prøvet at trykke ALT tasten nede og men det fremkommer heller IKKE filer, rediger etc-menuen når jeg er inde i IE... Denne menu er der stadig når jeg er inde og lede i mapper på selve computeren - den er blot forsvundet når jeg er i IE.

04 POKO. Tak for det fine link du har sendt - men ak nej - der fremkommer ikke den menu, når jeg gør som du viser/skriver. Det der fremkommer er valgmuligheden mellem: gendan (inaktiv), flyt, størrelse, minimer, maksimer, luk. -nu har jeg så prøvet at klikke lidt rundt
Hvis jeg tilgengæld står inde i menuen for favoritter f.eks. (altså på C-drevet) og højreklikker der hvor du siger POKO så kommer der en menu der hedder "vis værktøjslinien" - hvilket måske er det I mener... men det fremkommer ikke menulinien inde i IE...

Det er DÆLME underligt det her... kan det være Microsofts opdatering, der har ødelagt et eller andet (selvom jeg jo skruede opdateringen tilbage til midt sep (for at få min favoritliste tilbage igen) ???
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2018 - 07:28 #13
I iE11 Tryk på Stjernen.
Og marker Favoritter.
Hvis de ikke ses er der nok sket det at den mislykkede Version 1809 har slugt dem?
Prøv ellers i EDGE om de skulle være overført dertil.
https://ibb.co/kmM6qf
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
19. oktober 2018 - 07:41 #14
POKO: Mine favoritter ER inde under stjernen/favoritter, når jeg står i selve IE11 og trykker på stjernen. De ligger bare ikke fysisk som filer, som jeg så kan tage en backup af (som de vel burde gøre i favoritmappen på C-drevet)… det er det der er underligt... hvorfor jeg kan se dem  under favoritter i IE11 - men ikke finde dem i favoritmappen på C-drevet …

Det jeg jo bare gerne vil have er som sagt at få lavet en backup af alle mine favoritter i tilfælde af at der skulle ske noget med dem... som eksempelvis Microsoft fornylige stunt med fejl i opdateringen.... men JEG KAN IKKE FINDE NOGET AT TAGE BACKUP AF.... ejjj jeg er godt nok desperat... det kan jo ikke passe!!!!
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
19. oktober 2018 - 07:42 #15
POKO: Mine favoritter ER inde under stjernen/favoritter, når jeg står i selve IE11 og trykker på stjernen. De ligger bare ikke fysisk som filer, som jeg så kan tage en backup af (som de vel burde gøre i favoritmappen på C-drevet)… det er det der er underligt... hvorfor jeg kan se dem under favoritter i IE11 - men ikke finde dem i favoritmappen på C-drevet …

Det jeg jo bare gerne vil have er som sagt at få lavet en backup af alle mine favoritter i tilfælde af at der skulle ske noget med dem... som eksempelvis Microsoft fornylige stunt med fejl i opdateringen.... men JEG KAN IKKE FINDE NOGET AT TAGE BACKUP AF.... ejjj jeg er godt nok desperat... det kan jo ikke passe!!!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2018 - 10:44 #16
Jeg begynder at spekulere på, om du i virkeligheden bruger Edge browseren, og ikke Internet Explorer... - ikonerne ligner hinanden, men hvor det blå "e" ikon for Edge er ensfarvet blå, har Internet Explorers "e" udglidende farver, og en gul halvcirkel igennem - hvilket ikon har din browser?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2018 - 10:45 #17
Hvis det nu viser sig du i virkeligheden bruger Edge, så kan du bruge fremgangsmåden beskrevet her: https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-update-winpc/backup-af-favoritter-i-edge/a98d3369-1188-4e88-aee8-11075632a875
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
22. oktober 2018 - 11:19 #18
ole_madsen: jamen "e-et" er faktisk ensfarvet blåt...…..!!!!
Hold da op... jeg har altid troet det var IE..... jamen hvad forskel gør det så for mit problem...…??? Ej håber der er en løsning.....
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 11:22 #19
Smilewithyou33
Så var det sandeligt godt du ellers havde løst det #14
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2018 - 12:22 #20
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2018 - 15:59 #21
Hopper af tråden her
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
24. oktober 2018 - 06:56 #22
ole_madsen: Super...havde ikke set det link!. Men nu har jeg gemt som en html-fil (som der står i opskriften) og så håber jeg det er godt nok en back-up (er så uerfaren at jeg jo er den type, der har det bedst med at lave backup af selve favoritmappen, for der er en masse filer, som jeg kan se modsvarer mine favoritter)… men håber jo så at disse favoritter nu ligger inde i denne html-fil...

TUSIND tak for hjælpen Ole :-)
Louise