Avatar billede mads Praktikant
18. oktober 2018 - 09:59 Der er 3 kommentarer

Informations arkitektur

Hej Computerworld

Jeg har købt to domæner i hhv. Sverige og Norge og skal til at opbygge design, content og funktionalitet.

Hvordan gribes disse processer bedst an? Hvad er best practice? Jeg har en ide om at starte med at udarbejde strukturen for hjemmesiden, for derefter at se på content og faktisk slutteligt design.

Giv meger gerne inputs.

Domænerne er https://datawarehouse.se og https://datawarehouse.se.

Jeg ser frem til jeres svar og sparring på området.

Obs. lige nu ligger der 2 lige gyldige WP templates og lidt content på siderne. Se bort fra dette.

/Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2018 - 11:54 #1
Indhold er det vigtige - det er dit budskab. Hvad og hvordan vil du præsentere det, skal der sælges, så hvordan?
Så giver et antal sider sig selv, inkl krav om data om dig/sælger - hvis køber skal logge på, så er der krav til det også.
Derefter besluttes for en motor (cms-system), og et demo-site kan laves.
Design vælges, og data fyldes på og testes.

Går ud fra, at 2 .se er bare for at genere nordmænd lidt... ;)
Avatar billede mads Praktikant
18. oktober 2018 - 12:10 #2
Hehe jo det er 'kun' for at drille nordmændene lidt :P

Jeg forventer at skrive om opbygning af et data warehouse, SQL databaser, værdien i from af business intelligence og indsigter i data.

Sinden skal være ren informativ med mulighed for at åbne op for bloggen - men det er jeg ikke helt sikker på endnu.

Har du I dit netværk gode norske content writers?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2018 - 12:26 #3
desværre ikke - jeg er ret lokal...