Avatar billede rene1111 Juniormester
18. oktober 2018 - 15:18 Der er 4 kommentarer

Problemer med trådløs forbindelse.

Kan ikke koble min laptop på netværket, den har Windows xp installeret. Har yderligere sat en usb trådløs nøgle til laptoppen, efter som laptoppen kunne ikke finde netværks kortet. Usb nøglen har fint signal og kan også finde netværket, men vil ikke koble til, og når jeg forsøger at reparere forbindelsen,  kommer der en tavle frem, hvor der står: Windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kunne fuldføres: Rydning af ARP -cache.
Kontakt personen, der administrerer dit netværk, for at få hjælp.
Skal man fjerne den ARP -cache?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2018 - 15:44 #1
prøv at gå i kommandoprompt og skriv ipconfig /flushdns
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2018 - 16:54 #2
for at få net skal du have en ip adresse.
det er inde på egenskaber på netkort, under ipv4.
du skal indtaste end dns server, det er den som oversætter webadresser til ip numre.

din udbyder har givet dig en dns adresse.
ellers kan du bruge google, den har nummer 8.8.8.8
Avatar billede rene1111 Juniormester
19. oktober 2018 - 07:26 #3
Nu har jeg afmonteret den trådløs usb nøgle og forsøgt at finde den netværkskort i laptoppen. I tavlen, Opret forbindelse til et netværksdrev, er  der 2 kolonne, Drev og Mappe, de bliver automatisk fyldt, man kan Gennemse mappen, men kan kun vælge den mappe som der er foreslået og når man så trykker Udfør, kommer tavle frem som siger; Netværksstien  \\ (navn på computer) \ SharedDocs blev ikke fundet.
Den mappe kan heller ikke åbnes, da den siger at man har ikke tilladelse til det.
Kan det her løses på en eller anden måde?
Avatar billede rene1111 Juniormester
19. oktober 2018 - 09:32 #4
Jeg har fundet ud ad nu, under Egenskaber for ShredDocs, at der er frakoblet netværksdrev, så hvad skal der skrives i kolonnen Mappe: i tavlen, Opret forbindelse til et netværksdrev, i det, den hele tiden foreslår den mappe som er frakoblet netværksdrev.