Avatar billede mort1 Ekspert
19. oktober 2018 - 09:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Skråstreg /

I et Excel ark har jeg brug for at lave en skråstreg ( / ) i en celle - Skråstregen skal ikke tjene andet formål end at være skråstreg - Der skal ikke være tal i cellen kun / - Hvordan er det nu lige ………..
Avatar billede finb Ekspert
19. oktober 2018 - 09:16 #1
=EVTtekstFør & "/" & EVTtekstEfter
Avatar billede folj Forsker
19. oktober 2018 - 09:23 #2
Jeg forstår dit spørgsmål sådan at du blot skal skrive noget med en skråstreg uden at excel forstår det som divider-tegn.

Du skal finde singlequote, altså gåseøjnemen en enkel apostrof.
Findes på knappen lige til venstre for Ø på et normalt dansk tastatur.

hvis du starter det du skriver I cellen med et singlequote vil excel se det som en tekststreng, og ikke begynd at regne på det.
Avatar billede falster Ekspert
19. oktober 2018 - 13:50 #3
Begge virker udmærket:

="3" & "/" & "4 er lig med trekvart"
'3/4 er lig med trekvart

fojl mener dog måske lige til højre for Ø på et normalt dansk tastatur.
Avatar billede mort1 Ekspert
19. oktober 2018 - 14:31 #4
Tak for indspark, som Falster skriver, så virker både #1 og #2, jeg har dog umiddelbart valgt at bruge #2, idet det er hurtigst i de situationer, hvor jeg skal bruge skråstregen, og ja "ved grundig granskning af mit tastatur" fandt jeg også ud af, at Ø er til venstre for singlequote.