Avatar billede Lystfisker Seniormester
20. oktober 2018 - 14:06 Der er 3 kommentarer

Arbejdstid hen over midnat?

Jeg vil gerne kunne beregne arbejdstids, hvis der arbejdes hen over midnat.
Mandag - Fredag har to takster(06-17 og 17-06), lørdag har en anden takst og søndag har en tredie takst.

Jeg taster arbejdstid i række 7, startid i D7 og sluttid i E7.
Kolonne J angiver hvilken ugedag det er, J7 er f.eks. "lø"

Kolonne K angiver antal arbejdstimer for lørdag.
Kolonne L angiver antal arbejdstimer for søndag.

Min nuværende formel for hverdage 06-17 =HVIS(ELLER(J7="ma";J7="ti";J7="on";J7="to";J7="fr");SUM(((D7>E7)*MEDIAN(0;E7-1/2;1/2)+MAKS(0;MIN(17/24;E7+(D7>E7))-MAKS(1/4;D7))));0)

Min nuværende formel for hverdage 17-06 =HVIS(ELLER(J7="ma";J7="ti";J7="on";J7="to";J7="fr");SUM(E7-D7+(D7>E7)-H7);0)

Min nuværende formel for lørdag i K7 =HVIS(J7="lø";SUM(E7-D7+(D7>E7)-H7);0)
Min nuværende formel for søndag i L7  =HVIS(J7="lø";SUM(E7-D7+(D7>E7)-H7);0)

Jeg har derfor brug for at:
1. Formlen for lørdag kan regne fra natten(23:59:59) imellem fredag og lørdag.
2. Formlen for søndag kan regne fra natten imellem lørdag og mandag.
3. Formlen for hverdage kan regne fra natten imellem søndag og mandag.

Vil det også være muligt at skrive formlen for søndag, så den kan tage hensyn til en helligdag?
Eventuelt markeret med et kryds i en selvstændig kolonne, f. eks kolonne M(celle M7)?

Giver det mening?

Mvh. Lystfisker
Avatar billede eurositi Ekspert
20. oktober 2018 - 14:28 #1
Hvorfor poster du præcis samme spørgsmål igen?
Avatar billede Lystfisker Seniormester
20. oktober 2018 - 15:39 #2
Hej Eurositi
Fortaber spørgsmålet sig ikke bag de seneste spørgsmål?
Mvh Lystfisker
Avatar billede Lystfisker Seniormester
20. oktober 2018 - 15:51 #3
Hej igen Eurositi
Har du mulighed for at hjælpe?
Mvh. Lystfisker