Avatar billede Victoria97 Juniormester
21. oktober 2018 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Min computer og tv snakker ikke så godt sammen

Okay, så jeg har en Lenovo bærbar computer og et fjernsyn fra Philips. Fjernsynet er bestemt ikke en nyere model, men heller ikke helt gammel. Ved ikke hvilken model, sorry. Jeg købte for et par år tilbage et HDMI stik så jeg kunne sætte min computer til fjernsynet. Min mors bærbar, min lillesøster bærbar og min gamle bærbar havde ingen problemer. Når jeg sætter min Lenovo til, får jeg både lyd og billede, men billedet skifter ofte til neonfarver. Det er kun på fjernsynet neonfarverne dukker op, ikke på computerskærmen. Det er ret irriterende når man ser film, hvad kan årsagen til dette være?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2018 - 15:46 #1
Et bud kunne være at du skal opdatere grafik driveren.
Avatar billede posten Ekspert
21. oktober 2018 - 15:49 #2
prøv først at vende dit hdmi kabel måske det er defekt
Avatar billede Victoria97 Juniormester
21. oktober 2018 - 15:50 #3
Min computer er kun lige 1 år gammel, er det virkelig nødvendigt? I det tilfælde, hvordan gør jeg det så?
Avatar billede Victoria97 Juniormester
21. oktober 2018 - 15:51 #4
Posten : Det virker som skrevet, med alle andre computere end min, tror næppe det er kablet. Måske bør jeg bare investere i et nyt
Avatar billede posten Ekspert
21. oktober 2018 - 15:58 #5
nej prøv at opdatere din driver til skærmkortet
åben egenskaber vælg derefter enhedshåndtering der finder du dit skærmkort hvor du laver et højreklik og vælger opdatere
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2018 - 16:02 #6
#3 Du skriver model nr på din pc i en søgning og skriver driver i slutningen. Herfra skulle du kunne komme til producentens hjemmeside og se hvilket nr grafik kort driveren har der. Du kan sammenligne med den driver der ligger i din enhedshåndtering under skærmkort.
Kører du Win 10 så højreklik på stat og tryk din ind på enhedshåndteringen og find skærmkort.

En anden ting: Når du streamer til dit fjernsyn kører blæser på bærbar så med fuld omdrejninger?
Avatar billede Victoria97 Juniormester
21. oktober 2018 - 16:06 #7
220661 : Er i gang med at opdatere skærmkortet. Håber det virker. Med hensyn til blæseren, så kører den som normalt :)
Avatar billede Victoria97 Juniormester
21. oktober 2018 - 16:12 #8
Wow. Det løste vidt problemet. Tak for det 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2018 - 17:47 #9
Det var godt 🙂