Avatar billede lurup Ekspert
23. oktober 2018 - 21:11 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Slægtforskning

Hej
Jeg skal hjælpe en ældre herre med noget slægtforskning.
Hvordan kommer vi igang ?? tænker både på software og fremgangsmåde ?
Håber vi kan starte med noget gratis som kan opgraderet til en pro version hvis det bliver godt.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 22:26 #1
der er en del programmer..
hvis du googler "geneaology software free".

jeg ku nævne det her
https://www.rootsmagic.com/Essentials/

fremgangsmåde: fyld dine bedsteforældre ind, og deres børn. gå derfra.
kig i kirkebøger, spørg din far eller bedstefar om info osv.

min mor har sporet os tilbage til 1305 i spanien :)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 22:27 #2
meld dig ind i en facebook gruppe med slægtsforsning. både dansk og udenlandsk.
få venner og hjælp der.
Avatar billede lurup Ekspert
23. oktober 2018 - 22:44 #3
Tak det prøver jeg......ved du om der findes noget på dansk...1000 tak
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 23:07 #4
Winfamily kan fås på dansk
https://winfamily.com/you-want-wf6/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2018 - 07:23 #5
De fleste jeg er stødt på, har brugt http://www.brotherskeeper.dk/ - som er på dansk, og som også er knyttet til en facebook gruppe.

Men jeg er også stødt på Winfamily, som Sidewave linker til.
Avatar billede Mikael Ekspert
24. oktober 2018 - 08:10 #6
Den helt nemme.. Google "Slægtsforskning" .. Der er meget spændende ;)
Avatar billede lurup Ekspert
24. oktober 2018 - 10:55 #7
Tak for hjælpen