24. oktober 2018 - 11:57Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Office 365 - medarbejder barsel - licens og data
Hej Eksperter, Hvordan håndter man en Office 365 licens hvor medarbejderen går på barsel og midlertidigt erstattes af en anden... Gør mailboksen til delt mailboks og oprette ny medarbejdere. Flyt licensen til ny medarbejdere? Kan man flytte delt mailboks tilbage igen? Andre muligheder ved flow frem og tilbage af medarbejdere?
det nemmeste er at tilføje endnu en mailkonto til den nye medarbejder
Synes godt om
Slettet bruger
24. oktober 2018 - 14:56#2
du har en ny medarbejder, opret en ny konto til vedkommende
Synes godt om
Slettet bruger
24. oktober 2018 - 16:01#3
hvis du fjerner licensen fra din medarbejder på barsel, bliver exchange postkassen slettet (så hvidt jeg har forstået); hvis vikaren skal have fuld adgang, skal vikaren nok være en stedfortræder i barsels-kollegen; ellers kan du videresende mails til vikaren
Tak i to. Thomas S, ja det er netop det jeg frygter - men er ved lave en test... Ved fratræden... 1) konverteres postboksen til en delt postboks. 2) Licensen kan dermed frigøres. 3) Postboksen stilles til videre sendelse. 4) Efter en rum tid lukkes postboksen. Nu har jeg så en delt postboks hvor den tidligere tilknyttede medarbejde netop vender tilbage (postboksen endnu ikke slettet), jeg har derfor 1) Stoppet videre sendelse og sent en test mail til denne delte postboks. 2) Konverteret postboksen tilbage til alm postboks. 3) Venter på nu at jeg har en frigjort licens for at kunne tilgår postboksen. Og det spændende er nu om test mailen stadig ligger der. Men hvad sker der med OneDrive? Der er noget med at den slette efter x antal dage. Jeg savner et svar på det flow der er mest hensigtsmæssigt når en medarbejder er uden af huset for en længere perioden (fx barsel) og samtidigt undgå unødige mange licenser som i en given periode ikke anvendes og derfor lige så godt kunne være en delt postboks. Jeg er næppe den eneste der står med dette problem ;)
I de fleste tilfælde, vil jeg tro virksomhederne blot opretter en ekstra konto til vikaren, og giver adgang til barsels-medarbejderens mailkonto.
Ja, det koster en ekstra licens, men i forhold til arbejdet med at håndtere mailkonti, dataarkiv (onedrive) o.s.v, er det altså en minimal udgift. Jeg kender ikke nogen virksomheder der lukker ned for 365licensen for medarbejdere på barsel.
Tak, vi har overvægt af kvinder (85%) ;) - men erfarer at du har ret ;)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.
Følg dette spørgsmålOpretPreview
Flere spørgsmål fra Office & Kontorpakker kategorien