Avatar billede Hans Peter Novice
24. oktober 2018 - 15:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af fil over netvækk

Jeg har et problem med at kopiere en fil over netværket, alle filer
F.eks.
En 8mb fil fra Computer A til computer B tager omkring 10 min
En 80mb fil tager ti gange så lang tid
En fil  fra computer B til A tager omkring 1-2 sekunder, en 80mb fil tager ikke ret meget længere tid.

Der er ligemeget om det er computer A der sender en fil til B eller om det er B der henter filen fra A.
Det er ligemeget hvilken HD jeg bruger på B

Hjemmegruppe med begge computere i.
Windows 7 pro.

Det har tidligere fungeret

Problemet er opstået efter at der er skiftet windows HD på A og dermed geninstalleret alt software på A.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2018 - 15:54 #1
kunne lyde som noget antivirus som tjekker filen mens den bliver kopieret...
Avatar billede Hans Peter Novice
24. oktober 2018 - 16:13 #2
Det var et godt bud, og jeg vil undersøge det.

Min computer B har ikke nogen virus killer installeret. Computer A bruger MS essentiels

Prøvede at skifte tilbage til den gamle HD på A. Den kan fint kopiere en fil til B.

Så fejlen ligge mellem B og A, altså den nye A, men jeg har ingen problemer med at kopierer til A
Avatar billede Hans Peter Novice
24. oktober 2018 - 17:46 #3
MS essentiels lavede en fejl, forsvandt med en anden viruskiller

Problem løst