Avatar billede sorentarp Novice
25. oktober 2018 - 14:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke overføre kontakter, billeder mm til ny mobil

Hej.
Hjælp.

Jeg skal overføre kontakter mm fra min Nokia Lumia 800 til en Nokia 900. Men hverken via kabel til computer eller Nokias funktion til, via bluetooth, at overføre til den nye telefon lykkes.
Hvordan kan jeg komme i kontakt med telefonen?

Hilsen
Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2018 - 14:22 #1
Kan ikke lige huske hvordan jeg gjorde men jeg mener jeg på en måde kunne markere dem og sende som enten en mms eller som SMS.  Når jeg åbnede den som fik SMS spurgte den om jeg ville tilføje til kartotek. Min metode er på 2
Forskellige telefoner. Ved ikke om man kan gøre det på din som bruger samme nummer eller om den kan mellem lande på en mail
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2018 - 14:24 #2
er det samme windows-id? så burde du via onedrive kunne sende billeder. Hvis du er på outlook-email, så bør den også kunne synkroniseres med outlook i skyen, og derfra ned på 900.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2018 - 14:47 #3
Jeg vil også sige OneDrive - find/installer den på den gamle, log på din Microsoft konto, og vælg at synkronisere al data. Telefonen skal selvfølgelig være på noget netværk - eks. WiFi.

Når det er gjort, gør du det samme på den ny.
Avatar billede sorentarp Novice
27. oktober 2018 - 10:24 #4
Tak for forslagene, jeg vil forsøge.
Avatar billede sorentarp Novice
30. oktober 2018 - 12:45 #5
Når jeg vil installere OneDrive får jeg beskeden "Windows Live-ID-tjenesten er ikke tilgængelig i øjeblikket. Prøv igen senere. Det har jeg prøvet en del gange med samme resultat. Er det en indstilling på telefonen?

Jeg er både på WiFi og mobildata.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2018 - 14:01 #6
onedrive kan have problemer, da det jo ikke er nyeste nokia'er - og dermed gamle win-versioner.
Avatar billede sorentarp Novice
30. oktober 2018 - 14:11 #7
Tak, tænkte det nok.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. oktober 2018 - 14:13 #8
Hvordan logger du på? - er appen på din telefon i forvejen, eller henter du den fra "app store" (kan ikke lige huske Microsofts navn for "markedsplads".)

Er den installeret i forvejen, så se om ikke der skulle være lanceret en opdateret udgave.