Avatar billede MSchlamovitz Mester
26. oktober 2018 - 16:36 Der er 5 kommentarer

Custom ribbon tab order

Jeg har en løsning, hvor standard ribbon er reduceret til det mest nødvendige og der er tilføjet en række brugeroprettede tabs
Fra Tutorial kan jeg læse, at <ribbon startFromScratch="false"> betyder: . . . Setting the value to False ensures that Access leaves all of the existing tabs intact and adds any new tabs to the right of the existing ones . .
Kender du en måde hvor på man selv kan bestemme rækkefølgen af sine ribbon tabs ?
Avatar billede falster Ekspert
26. oktober 2018 - 17:54 #1
Muligvis er der noget her:

https://support.office.com/en-us/article/create-a-custom-ribbon-in-access-45e110b9-531c-46ed-ab3a-4e25bc9413de

(Se et stykke nede om "dbCustomGroup" og "dbCustomGroup2".)
Avatar billede MSchlamovitz Mester
18. november 2018 - 14:33 #2
Tak for tippet - det er netop herfra jeg citerer i mit første indlæg, og jeg kan ikke tolke det anderledes end, at brugerdefinerede faner altid vil ligge til højre for standardfanerne. Min kundes ønske er, at de brugerdefinerede faner ligger til venstre for standardfanerne . . .
Er der nogen, der ved noget andet, så er jeg meget lydhør
Avatar billede falster Ekspert
18. november 2018 - 15:04 #3
Hvad med under "Tilpasbåndet" - til højre under hovedfaner, højreklik på fanen og vælg "Flyt op" (eller "Flyt ned")?
Avatar billede falster Ekspert
18. november 2018 - 15:10 #4
Men du kan nok ikke "komme forbi" "Filer" (i engelske udgaver "Home"). Den vil nok altid være yderst til venstre.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
18. november 2018 - 21:38 #5
Jeg (dvs. kunden) kan leve med, at Filer ligger yderst til venstre
Når jeg implementerer  Usysribbons med de brugerdefinerede bånd, deaktiveres Tilpas båndet - både i højreklik og under Filer | Indstillinger. Måske har jeg været for nidkær i at fjerne overflødige standardmenupunkter . . . arbejder lidt i det . . .