Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 16:39 Der er 14 kommentarer

Trådløs på stationær

Hej

Jeg byggede for noget tid siden en stationær computer med Rayzen 5 bundkort. Dengang forbandt vi med kabel til internettet men nu er det nødvendigt med trådløst og jeg kan ikke se om der er trådløst i...

Er der normalt wireless i bundkortet eller det skal normalt løses med et wireless kort?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 16:45 #1
Det kan man se i Windows, men du er da nød til at fortælle hvilken version du har.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 16:47 #2
Fra nettet: The Wi-Fi Status window will appear showing your computer's wireless connection details. The Speed section indicates the connection speed between the wireless adapter and the router. Step 1: Click on the Wireless icon on the bottom-right of your Desktop screen and select Open Network and Sharing Center.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 17:00 #3
Det er Windows 10 den kører med. Jeg havde kigget i Windows men syntes ikke at kunnne se ikonet for wireless.... og tænkte så om den enten ikke har trådløst eller om det måske ikke er aktiveret.....

Mere hvad der er normalt på de forskellige bundkort, det er mange år siden jeg byggede et sidst ;)
Avatar billede falster Ekspert
27. oktober 2018 - 17:09 #4
Citat:

Desktop PCs do not usually come with built-in Wi-Fi, especially older models. So if you need to get wireless connectivity on your beige box, you have a few options: you can use either USB Wi-Fi adapter, a PCI-E Wi-Fi card, a new motherboard with built-in Wi-Fi.

Hvad siger den i kontrolpanel - Netværksforbindelser?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 17:23 #5
Nu har jeg være igennem BIOSen og Windows og jeg kan intet sted se at der skulle være et integreret trådløse kort i :(
Avatar billede larsini Seniormester
27. oktober 2018 - 17:25 #6
jeg har 2 stk ældre stationære - er trådløst på vores router, virker perfekt:
https://www.trendnet.com/support/supportdetail.asp?prod=200_TEW-649UB

er sikker på at jeg har købt dem i dk
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 17:41 #7
Hvis du højreklikker på trådløs ikonet og "åben netværks og delings centret" uden at finde noget, ja så må du nok gøre som Foreslået i #4. Men du skal lige åbne kabinettet og se, om der er plads til et PCI kort.
Avatar billede posten Ekspert
27. oktober 2018 - 18:31 #8
det nemmeste er at låne en usbhub til trådløs netværk da chancen for trådløs netværk via dit bundkort = 0
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGWNA3100M100/netgear-n300-tradlos-usb-adapter fra199.- og op efter
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2018 - 18:32 #9
Har ikke set trådløst netkort indbygget på et bundkort til en stationær pc.
Her mener jeg man skal sætte et usb kort som denne:
https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/wireless-usb-dongle-300-mbps.html?gclid=EAIaIQobChMIx8bA_IWn3gIVCud3Ch3JYwBQEAQYASABEgJ3A_D_BwE
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2018 - 18:33 #10
Hov. Så ikke at larsini havde linket til usb adapter
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2018 - 18:51 #11
Tak allesammen for jeres input, jeg må ud og købe en :)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. oktober 2018 - 19:39 #12
#9
for 6-7 år siden købte jeg en medion stationær pc til 2999 kr, i aldi, og til min store overraskelse havde den både alm og trådløst netkort integreret på bundkortet.
er dog aldrig faldet over det hverken før eller siden.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2018 - 19:42 #13
#12 Det var også en nyhed for mig. Har set stationære hvor der var et trådløst netkort i en pci porten  men aldrig som en del af bundkortet
Avatar billede larsini Seniormester
27. oktober 2018 - 20:46 #14
220661 alt forladt. som skrevet virker det perfecto