Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2018 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CCLeaner opdatering.

Jeg har CCleaner pro. Hver eneste gang jeg bruger den er der en opdatering
fra 5.47 til 5.48. Ved ja, kan jeg se en grøn søjle, som ved aktiv opdatering,
men der opdateres åbenbart ikke, for næste gang jeg bruger det får jeg igen mulighed for at opdatere fra 5.47 til 5.48. Har nogen af jer oplevet det samme?
Avatar billede 50ccm Juniormester
28. oktober 2018 - 11:38 #1
Ja jeg har samme problem, den gemmer/installerer ikke opdateringen.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2018 - 11:45 #2
#1 Ok, så ligger fejlen nok hos CCLeaner, og så hjælper en nyinstallation ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2018 - 12:49 #3
Kører ikke selv i pro udgaven, men ved hver opdatering på den frie udgave der fjernes den gamle version heltnår den nye kommer på.

Er i sikker på at den gamle version ikke fjernes på samme måde ved opdatering i pro udgaven??
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2018 - 12:57 #4
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2018 - 13:04 #5
#3 Ja for der står ved opdatering, at jeg har version 5.47 og det er det samme hver gang. Det er der fejlen ligger, den gamle version bibeholdes ved opdatering.
Jeg har for øvrigt lige læst, at efter Avast købte CCLeaner spioneres der mod brugerne. Man kan slå det fra på pro versionen under privacy, men kan man det i den gratis udgave?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2018 - 13:17 #6
#4 Jeg har installeret fra dit link, og nu har jeg fået 5.48, fint .
Men det burde Piriform have ordnet for længst, når de nu kendte problemet, som i virkeligheden nok er ret udbredt. Håber #1 ser dit indlæg.

Tak for jeres indlæg.😊
Avatar billede 50ccm Juniormester
28. oktober 2018 - 13:49 #7
Jep har set #4 indlæg og det virker også her, havde ikke tænkt på og lave en hel frisk ny installation, men det virker også her nu.

Mange tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2018 - 14:03 #8
Velbekomme til jer begge 🙂
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2018 - 14:06 #9
Kan måske forestille mig der har været en lille fejl i 5,47 versionen som i har fået installeret. Og ja i pro udgaven der er man måske registreret på en måde så Piriform burde kunne have kontaktet brugerne?
I den frie er der jo ingen oplysninger så her er brugerne på egen hånd.
Godt det løste jeres problemer 🙂
Avatar billede falster Ekspert
28. oktober 2018 - 14:55 #10
Indskud:

CCleaners installere (eksempelvis ccsetup548.exe) er NSIS (Nullsoft Scriptable Install System)-filer.

Dvs. at de f.eks. kan pakkes ud med 7-zip og exe-filerne (CCleaner.exe eller CCleaner64.exe) anvendes direkte, som en "portabel" version, eller - som opdatering - kan de relevante exe- og dll-filer kopieres til programmappen og overskrive ældre filer.

De udgiver også bl.a. en reklamefri udgave (til advanced users), hvor det måske er tydeligere. at det er et arkiv - ccsetup548.zip:

https://www.ccleaner.com/ccleaner/builds
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2018 - 15:01 #11
Tak for dit indskud falster :-)