Avatar billede knivhytten Praktikant
28. oktober 2018 - 19:52 Der er 7 kommentarer

corel 2018 til 12

hvordan conveterer man tegninger fra corel draw 2018 til corel draw 12?
jeg har købt en laser graver og cutter fra kina den kører på croel draw 12 men det giver ikke så mange tegnings muligheder så har hentet croel draw 2018 som virker super
men gemt i 2018 kan ikke åbnes i 12

kun via pdf form men det får laser til at køre utrolig langsom....

hvad kan jeg gøre
mvh torben knivhytten
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2018 - 20:35 #1
Kig på svaret fra "ariel" i linket herunder. Prøv at åbne dit billede i Corel 2018, derefter laver du en "Save copy as", gemmer kopien i dit 2012 format, som sikkert heder noget med "Corel Draw X..." Gem kopien i en mappe, som du ved, du kan finde igen.  På den måde har du både originalen og 2012-versionen
Avatar billede knivhytten Praktikant
28. oktober 2018 - 20:51 #2
tak det vil jeg prøve
Avatar billede knivhytten Praktikant
28. oktober 2018 - 21:35 #3
hej igen desværer det virkede heller ikke
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2018 - 17:21 #4
Hvordan virker det ikke? Kan du ikke gemme i "Corel Draw 12", eller ....?
Avatar billede martens Guru
29. oktober 2018 - 17:35 #5
hej knivhytten !

Ja nu har jeg lige installeret Corel Draw 12 ( hold da op, der sket meget siden denne version )

Nok om det,,,

jeg har en brugbar løsning, der i hvert fald virker for mig  !
- i Corel Draw 2018

1 Markér det du ønsker at eksportere.
2 Eksportér din fil som AI (Adobe Illustrator )
3 Husk flueben i selected only
4 Klik Export
5 Adobe Illustrator Export dialogboks åbnes
5 Under Compatibility vælger du "Adobe Illustrator 8.0" ( alle andre indstillinger skal du ikke pille ved  - Alt senere end version 8,0 kan Corel Draw 12 af naturlige grunde ikke genkende...)
6 Klik OK
7 Luk Corel Draw 2018

8 Åbn Corel Draw 12
9 Opret nyt dokument
10 Vælg import
11 Vælg den fil nu tidligere oprettede i Corel Draw 2018
12 Markér filen
13 Klik på Import
14 klik et sted i det nye dokument....
15 Vupti filen er nu importeret !

Håber det kan bruges !

mvh martens
Avatar billede Knivhytten Praktikant
30. oktober 2018 - 22:37 #6
Tak for hjælpen tror det virkede
Avatar billede martens Guru
30. oktober 2018 - 23:35 #7
Velbekomme Knivhytten !