Avatar billede CodePadawan Novice
29. oktober 2018 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

schema markup i wordpress (@type "website" laves om til @type "webpage")

Hej allesammen.

Da jeg ikke lige kunne se et punkt med WordPress specifikt, regnede jeg med at kategorien søgemaskine var rigtigt til dette spørgsmål:

Info:
Jeg sidder og arbejder lidt på siden https://clann.dk som er en side om depotrum bygget i divi-theme. Kigger man i kildekoden, kan man se at @type står som "WebSite" i stedet for WebPage.

Spørgsmål:
Ved en af jer eksperter hvordan man laver om i schema data i WordPress? & ved I noget om hvorledes man kan ændre "WebSite" til "WebPage" i stedet??

Jeg er taknemlig for ethvert svar :)
På forhånd tak til jer:)
Avatar billede CodePadawan Novice
22. november 2018 - 15:41 #1
Ingen idéer overhovedet???
Avatar billede H-Nielsen Novice
02. april 2019 - 08:52 #2
Hej Codepadawan
Ved ikke om du har fundet en løsning på dit problem? – Jeg har et par bud til dig😊
Jeg kan desværre ikke svare dig på specifikt rettelser i WordPress, da jeg ikke er så skarp i det – men da jeg selv har haft kigget lidt på schema markup i Drupal, som også er open source, vil jeg alligevel komme med nogle forslag:
1. Nogle gange er den mest simple måde at slippe af med fejl i forhold til Schema Markup bare at starte forfra med det.
2. Jeg ved at du også fx kan ændre dit markup direkte i koden og derved slippe for meget af bøvlet. Det kræver dog at du også har adgang til ”filemanager” eller FTP-adgang og skal finde ud af hvor de enkelte filer ligger.
3. Jeg har ikke kigget på din code til clann-siden, men går ud fra at du gerne vil have ratings i søgeresultarne ligesom fx den her hjemmeside med busrejser: https://hanstholm-rejser.dk/rejsemaal/paris-disneyland/444 - kig i koden og se hvad de har brugt, og kopier herfra (søgte på disney hanstholm, hvor jeg tidligere havde set ratings)
Når du har luret hvad der er brugt til ratings, kan du fx læse denne side, som fortæller lidt om wordpress og schema markup https://kinsta.com/blog/schema-markup-wordpress/

Håber det kan hjælpe dig på vej 😊
Avatar billede CodePadawan Novice
30. maj 2019 - 10:15 #3
#2 tak for svar - jeg prøver at starte forfra, for at undgå fejl