Avatar billede nogetfornoget Mester
29. oktober 2018 - 15:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Font ikke installeret - selvom install af den er kørt

Hej,

jeg har problem med en font i Windows 7.

Vi har en bestemt Barcode font, som ikke vil installeres.
Jeg har selve ttf filen.
Hvis jeg dobbeltklikker på den, så får jeg billedet frem og får muligheden for Install.
Jeg trykker på install og bliver bedt efter admin login - som jeg giver.
Efterfølgende kan jeg ikke finde fonten - hverken i c:\windows\fonts mappen - og heller ikke fra Word eller Excel.

Er der nogen der har et godt bud på, hvordan jeg får min font til at dukke op?

på forhånd tak :-)

/Martin
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2018 - 16:02 #1
Har du genstartet efter installationen?

"Windows Vista, Windows 7 and greater:
Right click on the TTF font and choose install.
The application using the font needs to be restarted; some applications require the entire computer to be restarted."

https://www.barcodefaq.com/knowledge-base/ttf-install/
Avatar billede falster Ekspert
29. oktober 2018 - 17:46 #2
Hvis milters ikke virker, så prøv blot at kopiere ttf-filen til c:\windows\fonts mappen.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2018 - 17:59 #3
Og sommetider kan en .ttf-fil være zip'ed. Hvis den er, skal den først pakkes ud:

https://www.digitaltrends.com/computing/how-to-install-fonts-in-windows-10/
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2018 - 18:13 #4
du skal bare kopiere filen over i windows/fonts, sådan
Avatar billede nogetfornoget Mester
30. oktober 2018 - 11:37 #5
Hej,

jeg har prøvet:
- Højreklik - Install - bliver spurgt til Admin login - angiver - og den siger "Installing font" - genstarter Excel - ingen font - genstarter pc - ingen font

- Kopieret filen til c:\windows\fonts - bliver spurgt om Admin login - og den "arbejder lidt" - genstarter Excel - ingen font - genstarter pc - ingen font

- Filen er ikke zippet - så det gav heller ikke noget...

andre gode ideer?
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2018 - 11:55 #6
Du kender formentligt hele navnet på filen. Måske bliver den af en eller anden grund installeret i en forkert mappe, så prøv at søge efter den :

https://www.howtogeek.com/319943/three-ways-to-quickly-search-your-computers-files-on-windows-10/
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2018 - 12:31 #7
Eller, fonten kan være beskadiget. Programmet herunder skulle kunne teste den:

https://www.softpedia.com/get/Others/Font-Utils/Font-Validator.shtml
Avatar billede falster Ekspert
30. oktober 2018 - 13:33 #8
For en ordens skyld:

Ttf-filen er vel ikke blokeret? (Højreklik - "Fjern blokering").

Hvilken fontfil drejer det sig om?
Avatar billede nogetfornoget Mester
16. november 2018 - 13:26 #9
Milters første ide hjalp mig - alt virker nu

tak for deltagelse :-)