Avatar billede mort1 Ekspert
30. oktober 2018 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Program til fjernservicering af pc

Jeg har tidligere haft et program, hvormed det var muligt, at hjælpe andre med vedligehold m.m. af deres pc - d.v.s. at man, naturligvis efter godkendelse, kan overtage kontrollen af en anden computer, og f.eks. "reparere" eller lignende.
Nogen som har navnet på et brugbart gratis progran til dette formål.
Begge maskiner kører Windows 10.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2018 - 11:36 #1
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2018 - 11:39 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2018 - 13:07 #3
win havde selv tidligere 'fjernkontrol' som brugere bare kunne aktivere - med win10 har microsoft desværre valgt, at det kun er de større versioner (dvs ikke home), som må det. Så teamviewer, som kræver, at bruger henter program selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2018 - 17:00 #4
Til claes57 og valby1:
Har ikke brugt den indbyggede fjernkontrol fra Windows.
Men har Teamviewer ikke flere muligheder end den indbyggede?
Undskyld for spam 🙂
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2018 - 17:05 #5
Jeg kender ikke den indbyggede, Men har prøvet Team Viewer, som jeg finder er udmærket. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2018 - 17:33 #6
teamviewer er god - men den gratis er for private - så hvis de sporer, at du supporterer flere brugere, så vil de nok kræve, at din konto er pro.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2018 - 17:38 #7
Tak begge to 🙂
Er kun tre jeg har hjulpet indtil videre, og fra forskellige computere. Har ikke haft problemer med at de kræver at jeg kører pro. Men det er også meget sjældent jeg bruger det. (under 5 gange om året)
Avatar billede mort1 Ekspert
30. oktober 2018 - 17:49 #8
Tak for input, jeg har tidligere brugt TeamViewer, med den var slettet igen, og jeg huskede ikke navnet, men da jeg så navnet igen, var jeg ikke i tvivl. Nu er programmet installeret, så jeg næste gang min tidligere nabo har problemer ikke behøver at køre de 25 km. - Nu mangler der blot et program som kan overføre de gode flasker, jeg plejer at få for min indsats. Så måske er jeg en slags pro, Claes57, men mon ikke det går ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2018 - 17:55 #9
Du er først Pro bruger, hvis teamviewer synes det. Et kald pr md i snit er ikke nok til at køre en forretning, så ikke Pro IMHO