Avatar billede Uvanga Ekspert
30. oktober 2018 - 11:52 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows 10 vil ikke starte - heller ikke nulstille

Da jeg i går ville installere en dongle for 4G trådløs netværk, gik min PC helt i stå. Siger: "Windows stødte på et problem og skal genstartes" Det hjalp ikke. Genstartet flere gange.Så ville jeg prøve at nulstille PC. Det vil den heller ikke. Gendanne til et tidligere tidspunkt kan heller ikke gennemføres, da jeg ikke kan sætte flueben i boks for at vælge C: drev at gendanne. Systemet forlanger at jeg vælger C: drev med denne tekst: "Du skal aktivere system beskyttelse på dette drev"
Jeg vil helst undgå at geninstallere win10, jeg har godt nok backup af mine filer, med der alligevel nogen programmer jeg manuelt skal installere.
Nogen bud på en løsning?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2018 - 12:08 #1
Hvor langt ind i Windows opstarten kommer du?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2018 - 13:04 #2
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
med mediacreationtool kan du lave en bootbar win10-installation på usb-stick. Den starter du på, og vælger at den skal reparere din installation (den har alle filer, så skal ikke på nettet for at hente)
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2018 - 13:07 #3
Muligheder for Reparation.
Mulighed. Nr.1-
Hvis du har lavet et Windows 10 DVD eller USB. Medie.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren.
https://ibb.co/j5pQa6

Mulighed. Nr.2-
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/bCKfDz

Reparation er A-D-G-J. Held og Lykke.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. oktober 2018 - 13:32 #4
#1 Jeg kommer kun til at windows siger der er fejl, og den genstarter
#2 Jeg har en USB boot, men vil helst undgå at slette mine filer
#3 PC kommer ikke til den animerede cirkel. Siger fejl og genstarter igen og igen...
Så der er nok ikke anden mulighed end at geninstallere windows 10
Den siger iøvrigt også: "Critical Process Died"
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2018 - 13:43 #5
Hvis du geninstallerer så Vælg muligheden for at beholde dine Filer & Programmer,
hvis du ikke får denne mulighed så sig ja til folderen Windows.Old
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2018 - 13:58 #6
Reparer - jf poko1's vejledning - det løber windows-filer igennem, og erstatter defekte og manglende - der slettet ikke i dine programmer/data.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. oktober 2018 - 14:25 #7
Jeg prøver #5
Avatar billede Uvanga Ekspert
31. oktober 2018 - 21:30 #8
Jeg fulgte #5 & #6 og det fungerer;-) Jeg måtte gennemføre boot fra en USB (som jeg heldigvis lavede her i sommer) Det tog kun 20 minutter, så var jeg kørende igen. Og mine filer lå ganske rigtig i windows.old, så dagen er reddet. Det var disse filer jeg var nervøs for at miste. Jeg måtte dog downloade enkelte købe programmer, som f.eks Access Database. Men ikke noget problem, da jeg har gemt mine licenskoder.
Tak for alle indlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2018 - 21:33 #9
Fint!
Avatar billede Marion J Praktikant
02. november 2018 - 07:09 #10
Jeg fulgte #5 & #6 og det fungerer.
showbox
Avatar billede MadzEriksen Praktikant
24. april 2020 - 22:27 #11
Har et lille spørgsmål, jeg downloaded et installationsmedie fra mediacreationtool. Men hvordan installerer jeg den over på min anden pc, som har samme problem som overstående. Hvad er det jeg skal tryk på og hvilken fil og hvorledes
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2020 - 05:15 #12
I stifinder dobbeltklik på installationsfilen, så starter den. Og svar, at du vil lave en usb til brug på anden pc. Bare følg vejledningen
Avatar billede MadzEriksen Praktikant
25. april 2020 - 08:46 #13
Tror ikke jeg fik mig formuleret helt rigtigt. Min pc starter op i WinRE hver gamg, kan slet ikke komme videre derfra