Avatar billede M. J Praktikant
30. oktober 2018 - 13:55 Der er 1 kommentar

Ethernet mister forbindelse på PC og konsol

Hej,

Jeg har et problem som kort og godt går ud på, at jeg mister Ethernet/netværkskabelforbindelse til min konsol og stationær PC.

Det er bare opstået ud af den blå luft en søndag morgen. Hvis jeg genstarter internettet, så lykkes det min PC at have Internet i ca. et kvarter før det dør igen.

Jeg ringede til Yousee og de gav mig et nyt modem, men det samme sker med det nuværende. Kablerne til både konsol og PC fejler ikke noget, og det regnede jeg hellere ikke med nu da begge ikke virker på samme tid.

Jeg kører diagnosticering og får dette resultat:

https://gyazo.com/8d156cc4d8afec553f57b2fa18ef9600

"Ethernet" har ikke en gyldig IP-konfiguration
Standardgateawayen er ikke tilgængelig

jeg har ikke pillet ved nogen indstillinger forud for det, og alt har virket upåklageligt i lang tid.

Hvad skal jeg gøre? Jeg har nulstillet netværkskortet, jeg har fået nyt modem.

Jeg er lidt på bar bund og jeg aner ikke hvad fejlene betyder.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2018 - 15:58 #1
TDC har nogle totalt uduelige Sacom routere, der bare ikke virker...
det er routeren der smider dit ip nr væk.

prøv evt. at opdatere din netkort driver