Avatar billede Hey123 Juniormester
31. oktober 2018 - 18:43 Der er 5 kommentarer

Computer fungerer ikke ordenligt

Hej,

Jeg står inde med en Asus X555UA, som ikke fungere ordenligt.
Det startede allerede 1/2 år efter jeg havde købt bærbaren, hvor lyden ikke ville virke ordenlig. Hver gang jeg løfter eller rykker min computer, så kommer der en høj lyd udfra lydboksen hvor derefter lyden ikke virker længere. Derefter får jeg enten blue screen of death ellers skal jeg bruge computeren uden lyd indtil jeg genstarter den igen. Med tiden blev jeg træt af det, så det endte med at jeg deaktiverede lyden og derefter har jeg ikke haft nogle problemer. Men kan I begrunde hvad de skyldes.
Et andet problem er ved lys indikatoren. Den viser ikke om computeren er tændt eller om der er sat en oplader til. Måden jeg kan få den til at virke er hvis jeg holder computeren en bestemt måde. Alt det har været fint indtil nu.
Jeg har et problem som jeg ikke kan fikse denne gang. Hvis jeg nu løfter computeren, så laver den en klik-lyd hvorefter den enten går i stå eller får blue screen of death. Sommetider kan jeg få den til at fungere igen hvis den går i stå, ved at hurtigt rykke på computeren så laver den en mærkelig lyd også virker den igen. Jeg har fundet stedet hvor den laver klik-lyden som befinder sig ved siden af mousepad hvis jeg presser ned på det sted så laver den klik-lyden og derefter hurtigt den mærkelige lyd som betyder at den virker igen. Kan nogle hjælpe mig med problemet? Og ja jeg skulle nok ha' sendt den ind til reparation, da jeg havde garantien. Btw så er bærbaren snart 3 år.
Håber I kan hjælpe
Avatar billede Hey123 Juniormester
31. oktober 2018 - 18:44 #1
Sorry for grammatik fejl osv. haha xD
Avatar billede puren Ekspert
31. oktober 2018 - 18:54 #2
ja den skulle nok havde været sendt ind, lyder som om der er en fyskisk fejl med den
Avatar billede Hey123 Juniormester
31. oktober 2018 - 19:09 #3
Kunne det være fordi der er noget der sidder løs? Jeg mangler også en skrue i den side hvor lys indikatoren og klik-lyden kommer.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2018 - 22:31 #4
klik lyden kan næsten kun være harddisken som er i stykker.
der er ikke noget du kan gøre ved den løse forbindelse, den skal simpelthen til reperation.
Avatar billede Hey123 Juniormester
01. november 2018 - 18:30 #5
Hvad mener du med løse forbindelse?

Hvor meget tror du jeg kommer af med for at få det fikset? Hvis det bliver dyrt, så kan jeg ligeså godt købe en ny?