Avatar billede HTP Juniormester
01. november 2018 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Drop down bokse og referancer til andre sheets

Jeg har et Excel ark hvor jeg bøvler med at få nogle drop down menuer til at fungere som mit hovede gerne vil, "ikke sikkert det overhovedet kan lade sig gøre".

følgende overskrifter i mit ark:

A1 Pakke                C1 Drop down
A2 Udbyder            C2 Drop down

A4 pris udbyder      C4 reference til pris fra konkurrenter
A5 pris vores          C5 reference til min pris
A5 Prisforskel i %

de to drop down menuer skal kunne refere til konkurrenterne jeg har lavet på andre sheets, vi tilbyder alle sammen de samme ting, så alle sheets er ens, pånær firma navnene.
Det jeg ønsker er at drop down C1 kan linkes til pakke tekst i Sheet 1-2-3-4,
og drop down C2 skal linke til udbyder i sheet 1-2-3-4, sådan at når jeg vælger pakke 1 skal jeg kunne vælge hvilken somhelt udbyder, for at sammenligne min pris med dem.
Det er lidt svært at forklare det helt præcis, så det er lidt forvirrende skrevet, ved jeg.

I er velkommen til at stille spørgsmål hvis i ikke forstår mit volapyk helt.
Avatar billede HTP Juniormester
01. november 2018 - 14:38 #1
tror nok det her link virker til det jeg so far har lavet:

https://www.dropbox.com/s/90u4tl8z32uzxi7/konkurrence%20skema.xlsx?dl=0
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. november 2018 - 15:07 #2
Avatar billede HTP Juniormester
01. november 2018 - 15:25 #3
Det er meget tæt på, udover at den referer til samme pris, både i deres pris og min pris
Avatar billede HTP Juniormester
01. november 2018 - 15:26 #4
Hvis vi tager udgangspunkt i at "falck" er min pris
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. november 2018 - 17:21 #5
Men det skrev du i bedste fald ikke særligt tydeligt om i dit oprindelige indlæg.

Du skal ændre formlen i C5 til:

=INDEX('Falck safety Service'!$A$1:$C$255; MATCH(Sheet1!C1;'Falck safety Service'!$A$1:$A$255; 0); 3)

Hvis dansk Excel:
INDEX = INDEKS
MATCH = SAMMENLIGN
Avatar billede HTP Juniormester
01. november 2018 - 17:23 #6
Jeg beklager.

Det hjalp at ændre formlen, jeg takker og bukker mange gange