Avatar billede Stinekexet Novice
02. november 2018 - 10:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installeringen af macOS kunne ikke gennemføres

Hej

Jeg har installeret det nyeste operativsystem til min mac hvorefter jeg lukkede ned. Når jeg efterfølgende skulle åbne min mac igen er det installeringsloggen der åbner og et vindue med teksten "Installeringen af macOS kunne ikke gennemføres".

Sidst i loggen står der:  failed to write file <private>

Er der nogen der ude der har et bud.

Mvh
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2018 - 11:17 #1
Prøv at geninstallere ved at benytte denne metode:
https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Formoder du brugte denne metode:
https://support.apple.com/da-dk/HT201475
Avatar billede Stinekexet Novice
02. november 2018 - 11:22 #2
Hej ink

Tak for svar.
Kan dette komme til at slette mine filer og programmer?
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2018 - 11:34 #3
Normalt ikke, men man skal altid have en sikkerhedskopi af filer og billeder mm.
Programmer fra App store kan altid genskabes. Så ekstern harddisk og anvendelse af programmet Timemachine er god skik, ligesom evt. Kopi i skyen.
Avatar billede Stinekexet Novice
02. november 2018 - 11:37 #4
Hej ink

Tak, det er kopieret.
Men hvordan sikrer jeg at jeg er på wifi. Det kan jeg ikke se i installeringsloggen.
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2018 - 13:55 #5
Mac'en er vel på WiFi nu, så det husker den. Ellers kan man tilslutte undervejs.
Avatar billede posten Ekspert
03. november 2018 - 05:18 #6
jeg vil anbefale når du laver så store ændinger på din mac at du bruger et netværkskabel fra din router forstyrelser ku være årsagen til din opdatering ikke  lykkes
Avatar billede Stinekexet Novice
03. november 2018 - 07:49 #7
Mand Tak ink
Problemet er nu løst og jeg er tilbage på det gamle styresystem.
Avatar billede posten Ekspert
03. november 2018 - 10:46 #8
kommer til at tænke på en oplysning jeg tidligere har fået hér er din mac af ældre dato magter den ikke opdateringen men syntes du sku prøve opdateringen igen med kabel da den vil komme frem til dig igen