Avatar billede Larisa Novice
02. november 2018 - 15:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrift på mindre ark

Jeg har designet invitationer i Canva, som jeg meget gerne vil printe ud UDEN at skulle klippe invitationen ud fra A4 arket efterfølgende, da dette både tager tid.
Er det muligt at printe på mindre ark?

Størrelsen er omkring 14x14 eller lidt mere.
Måske en online løsning hvor man kan oploade sit eget design og få printet og leveret det hjem, uden at være nødsaget til at bentte hjemmesidens designs.

Håber nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2018 - 17:05 #1
Der findes mange "Design til print" tjenester - her er en af dem: https://www.onlineprinters.dk/

Jeg kender dem ikke, og har ikke brugt dem - de kom blot frem da jeg søgte efter http://www.designgrafikogprint.dk/ som jeg selv har brugt tidligere - men jeg tror ikke de sender.

Så der er rigeligt at vælge imellem.

Du kan også sagtens selv printe, afhængig af din printer (om den er i stand til at tage så små størrelser), men det er altid et stort bøvl at få det sat rigtigt op - specielt hvis man ikke har prøvet på den specifikke printer før.
Avatar billede wjens Guru
03. november 2018 - 09:06 #2
Jeg har selv printet på det A4 papir man kan købe med med perforeringer. Så skal man "bare" ramme de felter på en normal A4 udskrift. Kanterne er helt skarpe efter at man har brudt perforeringen.

Der findes perforeret papir til bordkort, visitkort, invitationer, osv. Bl.a. har Avery en række produkter, søg f.eks. hos Lomax eller en anden kontor forhandler.
Avatar billede Larisa Novice
06. november 2018 - 12:52 #3
Jeg har kigget på printtjenesterne, men de har ikke decideret invitationer eller mulighed for at printe eget design - kun designs de selv har udviklet - men jeg må prøve at ringe til dem og høre om dette så er muligt :-)

Perforeret papir er også en en idé - så vil det i hvert fald blive så lige som muligt.

Tak for jeres svar :-)!
Avatar billede LauraH Praktikant
22. februar 2019 - 13:15 #4
Jeg har også ledt og ledt, men endte med at få en dialog med http://vibla.dk/ som kunne hjælpe.
Avatar billede Larisa Novice
22. februar 2019 - 13:50 #5
Jeg klarede det selv - udskrift på A4 og så købt udskæringsapparat til at skære det ud fra A4. Det tog en krig og nogle om'ere, men det lykkedes :-D Bare lidt ærgerligt man ikke selv kan få det printet i den størrelse.