Avatar billede compac Seniormester
04. november 2018 - 11:49 Der er 1 løsning

Gem filer i Onedrive fra forskellige drev

Når man vælger hvilke filer man vil have gemt i Onedrive, kan man kun vælge fra C:-drevet. (så vidt jeg kan se).
Jeg har html- og php- filer liggende på D:-drevet som jeg også kunne tænke mig at få gemt på Onedrive.
Jeg kan "trække" dem til en Onedrive-mappe, og jeg går så ud fra at de synkroniseres  vis der finder ændringer sted. Men hvad så hvis der oprettes nye filer på D-drevet? Finder der også synkronisering med?
Jeg har Onedrive Premium.
Jeg har en fornemmelse af, at jeg ikke skal tænke i "Stifinder-baner"?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2018 - 09:21 #1
OneDrive synkroniserer kun et sted på din pc (som udgangspunkt) - så der er 3 ting du kan gøre:
1 - flyt alle dine filer (html og php og hvad der nu er) over i din OneDrive-mappe
2 - fjern tilknytning af OneDrive og derefter oprette den igen - der kan du vælge, hvor OneDrive-mappen skal være - her kan du så vælge dit D-drev - hvor du måske også kan vælge den folder du har dine filer i
3 - du kan oprette nogen Hard-links til den mappe hvor du har dine php-filer liggende i - men denne genvej kan ikke oprettes igennem Gui - så det skal gøres via PowerShell/CMD:
feks:
mklink /J C:\%username%\OneDrive D:\PHP-folder
den opretter en hardlink i din OneDrive-folder, som peger på "D:\PHP-folder" - du skal nok ændre navnet til den mappenavn du har ;)
lidt engelsk læsning:
https://www.howtogeek.com/howto/16226/complete-guide-to-symbolic-links-symlinks-on-windows-or-linux/