Avatar billede Btimmer Seniormester
04. november 2018 - 18:28 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Cromecast - til PC Windows 7

For et lang tid siden installerede jeg Chromecast på min kones iPad. Det blev aldríg brugt og alt blev slettet.
Nu vil jeg så sætte Chromecast op igen så det fungerer mellem min faste PC og TVét, men jeg kan ikke få det til at fungere. Jeg får hele tiden at vide jeg skal installere APP Google Home, men det er til "Android og IOS".
Jeg har også prøvet på Google Cast, men det virker heller ikke.
chrome://cast/#setup/u3af50438243
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2018 - 18:47 #1
du skal (og kan kun) fra pc vise, hvad der sker i chrome-browser. Intet installeres - men når du sender fx film fra youtube på chrome, så kan du minimere vinduet på pc og lave andet (hvis du altså ikke vil se det). Du kan på pc se andre ting i chrome-browser mens chromecast kører - bare det sker i et andet faneblad i browser, og det til chromecast ikke lukkes. Chromecast virker ikke med andre browsere.

iOS of Android fungere på en anden måde - de sender et link til chromecast, og den overtager så link, og henter selv direkte resten fra nettet. Du kan slukke ipad/android og udsendelsen fortsætter.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2018 - 18:51 #2
på pc - i chrome browser - vil du i værktøjslinjen have en firkant med tre bølger fra bund/venstre - chromecast-symbolet. Klik på den, og du kan sende fanebladet til chromecast. Og det skal så køre på pc til visningen er færdig.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2018 - 18:57 #3
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. november 2018 - 09:02 #4
Tak claes57. Jeg går væk fra at bruge Chromecast via PC, det er lidt bøvlet.
Nu vil jeg istedet bruge min Android smartphone, Men hvorfor spørges der hele tiden om Google Home? Da jeg for lang tid siden skulle installere Chromecast på min iPad bad ingen om Google Home og det fungerede godt.
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2018 - 09:24 #5
Fordi Google Home er den nye app der styrer Chromecast. Engang var der en Chromecast app, men den er afviklet og det hele foregår i Google Home nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2018 - 09:25 #6
google vil gerne samle alle deres 'i hjemmet' dimser i en app-tilgang - bare lad den komme ind (du kan placere den i en mappe med 'gums' til de ting, du ikke bruger)
Men ellers, så virker Home nu ok - jeg har kun chromecast af deres dimser, og fra home kan jeg starte fx musik og sende til chromecast i et billede.
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. november 2018 - 10:09 #7
Hej igen. Nu fik jeg det endelig til at fungere via Google Home, men hvordan skal jeg gøre hvis jeg også vil se noget fra nettet eller Youtube på TV-skrærmen. Nu kan jeg kun se mine fotos. På den "gamle APP" var der direkte adgang til alt.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2018 - 10:33 #8
i bundlinjen i Home, nr to fra højre er 'afspil' hvor du kan vælge film og få tilknyttet netflix, hbo osv.
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. november 2018 - 10:56 #9
Tak har fundet dem. Jeg skal åbenbart hente APP til f.eks. Netflix og Viaplay.
Jeg kan åbentbart ikke som tidlige bare afspille videoklip fra f.eks. youtube.
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2018 - 10:58 #10
Jeg må indrømme jeg ikke er sikker på iOS, selvom det skulle undre mig om den ikke kunne - men du kan i hvert fald sagtens afspille på Chromecast direkte fra Youtube app'en på Android.
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. november 2018 - 11:40 #11
Tak for jeres tålmodig forslag og kommentarer, men jeg ved ikke hvad jeg fysisk skal gøre for at kunne afspille en video fra f.eks. youtube, så den vises på mit TV,
(Jeg har Google Home på min android og sat "cromecast i mit HDMI stik i TVét)
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2018 - 11:43 #12
Har du Google Home installeret og Chromecast'en sat op på dit Android device i den? Hvis du trækker rullegardinet ned fra toppen, har du så en Cast knap der, og kan du se din Chromecast når du trykker på den?
Så burde der helt automatisk komme et Chromecast-ikon i toppen af Youtube app'en, som du kan trykke på for at caste til Chromecast.
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. november 2018 - 12:20 #13
Hej Slater. Tak, så lykkedes det. Nu fandt jeg ud af at caste det hele, men det er jo heller ikke altid lige let at forklare ting over nettet.
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. november 2018 - 12:21 #14
Og tak til alle