Avatar billede Slettet bruger
06. november 2018 - 13:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sammenkobling af 2 netværk

Hej

Jeg har en router fra min udbyder som har en LAN adresse 10.0.0.1 (255.255.255.0) denne har forskellige udstyr tilkoblet fx AppleTV samt en trådløs router (Linksys)
Fra Linksys som har WAN 10.0.0.10, WAN 192.168.1.1 er der også tilkoblet forskelligt udstyr.....
Der er noget på Linksys netværket der ikke kan se udstyret på Udbyder netværket.

Kan jeg relativt let få tingene til at se hinanden?
Jeg vil MEGET nødigt pille ved 192.168.1.x netværkets IP.

Mvh Peter
Avatar billede wjens Guru
06. november 2018 - 17:27 #1
Kun ved at lave det til et net i stedet for to. Det normale ville være at sætte din Linksys til at access point i stedet for router, men så får alle de tilkoblede enheder ny IP (nemlig fra udbyder routeren). Men, er det et stort problem?

Alternativt kunne du flytte alt fra udbyder nettet over til Linksys routeren, men så skal du formodentlig til at trække kabler.
Avatar billede puren Ekspert
06. november 2018 - 17:59 #2
du skal route trafikken mellem de to netværk (kan man ikke på normalt forbruger gear) så vil anbefale som #1 siger at lave linksys boxen om til et AP så alle enheder for ip 10.0.0.xxx
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2018 - 20:47 #3
Takker, ved i hvor der er en beskrivelse af hvordan det sættes op?
Det har jeg ikke prøvet før :/
Avatar billede puren Ekspert
06. november 2018 - 22:13 #4
der er masser af dem her på experten

lad os kalde din router fra din udbydder for router bob
din linksys router kalder vi for router sally

men kort fortalt så skal ud give sørge for at din router bob kun uddeler ip adresser 10.0.0.10 til 10.0.0.254

i router sally
skal du give den ip adressen 10.0.0.2
slå DHCP fra
og så kan du giv samme wifi navn(SSID) og kode som er på router bob

fysisk skal du sætte et stykke tape over WAN porten i router sally (bare så du ikke bruger den
Avatar billede puren Ekspert
06. november 2018 - 22:14 #5
så et netværtks kabel i lan porten på router bob til en lan porten på router sally
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2018 - 11:33 #6
Mange tak for hjælpen alle sammen :)
Avatar billede supportsiden Professor
17. februar 2020 - 07:59 #7
Skift IP på udbyder router til 192.168.1.1 og DHCP enablet
Sæt Linksys router i AP mode = ingen kabel i WAN stik - det flyttes til LAN port
Slå DHCP fra i Linksys, skift IP til f.eks 192.168.1.254 eller DHCP tildelt
Nu kører alt på 192.168.1.0 nettet