Avatar billede buls Seniormester
06. november 2018 - 17:51 Der er 4 kommentarer

Sort skærm

Hej.  Håber I kan hjælpe med dette.  Jeg har en Samsung 3D Blu-ray afspiller/HDD-optager BD-??? (kan ikke huske nr ).
Den kan ikke finde kanaler når jeg søger på mit fjernsyn. Har fået at vide at det er tuneren der er stået af,men jeg kan godt se det jeg har optaget som ligger på harddiske på fjernsynet.
Der er købt en ny Samsung 3D Blu-ray afspiller/HDD-optager som virker fint.  Nu vil jeg så afspille det som jeg har på den gammel harddiskoptager  ( på et andet fjernsyn ) men det kan jeg ikke.  Jeg har tilsluttet den til et andet fjernsyn via HDMI-kabel.  Når jeg finder HDMI 1 kanalen på fjernsynet er der bare sort skærm ???? ( der må være forbindelse-for når jeg prøver HDMI 2 kanalen siger den ingen video signal ) Antenne kabel sidder i fjernsynet,det er vel ok eller skal det sidde i HDD-optager  ???          ( skal kun afspille det der er på harddiskoptager )
Hilsen Buls
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2018 - 18:19 #1
Kan grunden til den ikke kan søge være at der er en mpeg 2 tuner der er i den?
Der bruges i dag mpeg 4 kanaler.
Har du prøvet at afpsille over scart, eller har du ikke det i dit tv?
Avatar billede buls Seniormester
06. november 2018 - 18:27 #2
Hej.  Begge fjernsyn er de samme og jeg kan godt afspille fra en alm .dvd afspiller
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. november 2018 - 21:19 #3
Har maskinen en ccart-udgang så prøv at koble denne til TV´en via et scart-kabel. Hvis ikke maskinen har nogen scart-udgang, findes der en scart-converter - se linket:

https://www.avxperten.dk/a/hdmi-til-scart-converter.asp?gclid=EAIaIQobChMInbHqusrA3gIVj00YCh3xggrREAAYASAAEgJ_5PD_BwE

Jeg vil formode at den kan løse dit problem.

Jeg har selv to Panasonic DMR-BCT 84 BD-HDD optagere. Disse har kun HDMI-udgang men ingen scart-udgang, kun en scart-indgang.
Avatar billede buls Seniormester
07. november 2018 - 19:01 #4
Det er også prøvet men uden held