Avatar billede sweetmeinert Praktikant
07. november 2018 - 13:02 Der er 2 kommentarer

windows 10 siger ingen internet selvom den er online???

hej jeg hjælper en ældre dame med hendes bærbar
den har her det siste stykke tid kommet med en gul trekant
og nå man gå ind og kigger på netværket i windows 10 står at den ikke er på nettede men den har fuld adgang til nettede jeg kunne også komme remote ind på hendes bærbar jeg er en rimligt hardcore itmand men den kan jeg ikke finde ud af har gjort alle de normale tjek osv  men windows ser ikke internet selvom det er der og man kan komme på nettede uden problemmer
er der nogle der har prøvet det og ved hvad man kan gøre ????
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. november 2018 - 16:20 #1
Prøv at nulstille dns/winsock  med disse 3 kommandoer  (som administrator)
ipconfig /flushdns
netsh int ip reset
netsh winsock reset

genstart  for at fuldføre ændringerne !
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2018 - 11:27 #2
windows pinger nogen microsoft-servere for at se om den er online eller ej - det er muligt at dns-serveren er indstillet forkert, eller at hosts-filen er blevet ændret
eller (som hjolsen beskriver) dns er bare mandags-træt