07. november 2018 - 14:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

temp mappe

Hej alle sammen...

Jeg har haft lidt problemer med min computer tager gb fra mit ssd kort hver gang jeg starter den.
Har været inde og kigge på de forskellige mapper og min temp mappe stiger hver gang jeg starter den.
Hvad sker der hvis jeg sletter den mappe? eller bare noget af indholdet?
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2018 - 14:44 #1
Alt efter hvilken browser du anvender, så kan du sagtens slette indhold i temp mappen. Der er flere måder at gøre det på.. Også automatisk hvergang browseren forlades.
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2018 - 14:46 #2
Du kan også med fordel se på din "Download/ hentet filer" mappe.. Slet den evt. og tøm derefter din "papirkurv" ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2018 - 14:49 #3
Jeg tror vi lige skal høre, hvilken TEMP mappe det drejer sig om? - hvad er lokationen på PC´en?

Og hvilke filer er det der ligger?
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2018 - 15:08 #4
#3  Ja klart ;) Men typisk kan filer fra i går og ældre sagtens slettes fra en temp mappe.

Men ja.. Man sletter filer i temp mappen.. IKKE selve temp mappen .
Avatar billede poko1 Ekspert
07. november 2018 - 15:13 #5
Sådan rydder jeg op på Pc'er Også hvis der mangles Fri plads..
Du kunne jo også foretage en Oprydning ved hjælp af Windows PowerShell.(Admin)
Klik på Windows knappen + X knappen og vælg Windows PowerShell.(Admin)

Skriv nu  eller kopier følgende og sæt ind  " cleanmgr /sageset  "              " " Udelades
Tryk på Enter-tasten Lad kommandoprompten forblive åben - den skal bruges igen senere...
Sæt flueben i det hele i boksen, som kommer frem - også selv om den måske brokker sig lidt.
Klik OK
Derefter Skriver du i Kommandoprompten: " cleanmgr  "  " " Udelades eller kopier følgende og sæt ind
Tryk på Enter-tasten
Den går nu direkte til Ryd op i system filerne Sæt flueben i det hele
Klik på OK
Klik på Ja til at slette det hele Kør også" sfc /scannow "  " " Udelades

Næste trin er oprydning i
C:\Windows\SoftwareDistribution hvor mappen Download åbnes og tømmes
C:\Windows\Temp Mappen  indhold slettes ligeledes
Gå derefter til
C:\Users\dit navn\AppData\Local\Temp
Tøm også denne mappe’ du kan risikere at der er et par mapper som ikke kan fjernes spring dem blot over
Det er kørende Programmer på dit system!
Til sidst  skal du huske at tømme Papirkurven.

https://ibb.co/mqdEyA
07. november 2018 - 15:33 #6
Poko1

Tusinde tak - problemet er nu løst.

Er der et program, der selv kan cleane min temp mappe, eller skal det gøres manuel hver gang.

det er medion erazer med windows 7?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. november 2018 - 15:52 #7
Temp mapper tømmer jeg ca. Hver 14' Dag
07. november 2018 - 16:00 #8
poko1 - Helt iorden.
ihvertfald tusinde tak for hjælpen. Min computer har endelig plads igen
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 18:17 #10
I gamle dage da jeg brugte Windows 98 kunne man i en af .ini mapperne der var til Windows opstart vælge at slette temp mappen. Senere under opstart blev den automatisk gendannet :-)
Men sådan fungerer det jo nok ikke mere i de nyere versioner.
Man kan rense med programmer, men tror ikke lige at CCleaner kan indstilles til at slette denne mappe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2018 - 19:20 #11
Jeg læser det som et tilbagevendende problem. Derfor ville det være rigtig nyttigt at finde ud af, hvilke filer der gemmes i hvilken mappe.

Det med at "rydde op" løser jo ikke problemet... - det vil formentlig vende tilbage.

Selvfølgelig - er disken ikke særlig stor, vil oprydning nok kunne holde problemet i ave - men jeg ser det stadig ikke som en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 19:32 #12
Windows 10 Pro som jeg bruger her har i indstillinger under lager en lagerassistent man kan aktivere og sætte til at rydde op automatisk. Hvor grundig den er i temp mapper er svært at gennemskue synes jeg.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. november 2018 - 00:01 #13
Hent eventuelt windirstat, så kan du se præcist hvad der optager plads og hvor. Er ret overskueligt.