Avatar billede Squeezy Juniormester
07. november 2018 - 19:03 Der er 25 kommentarer

Computer opfører sig sært efter Windows geninstallation

Hej derude.

For ca. 2 timer siden geninstallerede jeg min Computer fra SharkGaming fordi det var det jeg fik af vide jeg skulle gøre af deres kundeservice for at fikse et andet problem.

Jeg benyttede mig af guiden her:
https://cdn.livechat-static.com/api/file/v2/lc/att-old/1569381/525af4f63e65cce29d1bf0e4b64767f5/DK-%20Oprettelse%20af%20USB%20%2B%20installation%20-%20Station%C3%A6r.pdf

Problemet er at min computer nu opfører sig meget sært ved at den for eksempel ikke kan projicere mere end 1 skærm og min trådløse opfanger (eller hvad man nu kalder den) ikke længere sender signal til min PC.

Min skærm er også meget zoomet ind i forhold til før.

Håber i kan/vil hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 19:05 #1
Er den blevet opdateret med alt?
Hvad med grafik driver?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2018 - 19:19 #2
du mangler drivere til alt.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 19:27 #3
#2 Ja det tænker jeg også :-)
Har du ikke bundkort drivere med da du købte den hos SharkGaming?
Avatar billede Squeezy Juniormester
07. november 2018 - 19:45 #4
Når i siger drivere mener i så C: og D:
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 19:48 #5
Drivere til alt din hardware på computeren som Windows skal administrere på C drevet.
Er drivere ikke installeret eller en standard Windows driver der ikke er optimal vil systemet ikke fungere korrekt.
Derfor jeg spurgte om der ikke kom driver software med i købet af computeren?
Avatar billede Squeezy Juniormester
07. november 2018 - 19:54 #6
Jeg skulle gerne mene at der er drivere i computeren eftersom jeg har brugt den i 2 år
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 19:56 #7
Ja da. Da den kom fra dem var driverne jo installeret ikke. Du tændte den vel bare og pc var klar?
Nu da du har geninstalleret er driverne jo væk.
Derfor igen

Har du en driver cd som der fulgte med til bundkortet!
Avatar billede Squeezy Juniormester
07. november 2018 - 20:02 #8
Min computer kan ikke tage imod CD'er så hvad gør jeg med dem?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 20:04 #9
Du fik en driver cd med men har ikke dvd drev?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 20:04 #10
Har du en anden pc med drev i så du kan overføre til usb pind?
Avatar billede Squeezy Juniormester
07. november 2018 - 20:11 #11
Ja det har jeg
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 20:15 #12
Prøv at kopiere driverne over og se om du kan opdatere den vej.
Alternativt skal man søge på hardware producenternes hjemmeside.
Man kan med Speccy se hvad den indeholder og så søge på driverne med disse navne:
https://www.ccleaner.com/speccy/download/standard
Avatar billede Squeezy Juniormester
07. november 2018 - 20:16 #13
Det vil jeg forsøge mig med

Tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 20:30 #14
Velbekomme og god fornøjelse. Håber en af vejene får din pc til at fungere som den gjorde før
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. november 2018 - 21:52 #15
Det lyder som om du bør have hjælp til installeringen, bundkortdrivere og grafikkort-drivere er ikke nemme at installere hvis man ikke har prøvet det før
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2018 - 22:53 #16
glem alt om en driver cd du muligvis har. den er alt for gammel.

find ud af hvad bundkort du har, og hent de korrekte drivere på producentens hjemmeside. ligeledes, hent grafikkort driver.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. november 2018 - 23:57 #17
#15 Du klikker på en exe fil og trykker installer, hvad er der svært ved det?

Som nævnt ovenover, så glem alt om cd'en, hvis der overhovedet fulgte en med. Du har en computer fra https://sharkgaming.dk/
Kan du fortælle os hvilken model det er? Hvis du logger ind på siden kan du nok se hvilken model du har købt.

Du kan eventuelt hente speccy der blev nævnt tidligere, og tage et skærmbillede af vinduet.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
08. november 2018 - 11:23 #18
#17 Når spørgeren spørger: "Når i siger drivere mener i så C: og D:"  dvs. ikke kender forskel på en driver og et drev, så har vedkommende muligvis også svært ved "at klikke på en exe fil" (som standar kan man ikke se fil-endelserne i windows) endsige at finde ud af hvilke komponenter, der indgår i pc´en og downloade de rigtige drivere fra de rigtige hjemmesider og ikke det hav af spam sider man støder på når man bare googler efter drivere.
Derfor mit råd om at søge hjælp hos en der har prøvet det før.

Spørger nævner også at den "trådløse opfanger (eller hvad man nu kalder den) ikke længere sender signal til min PC". Det er muligvis bare wi-fi adgangskoden der skal indstilles igen. Men det kan også være driveren til wifi kortet.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. november 2018 - 15:50 #19
#18 Men drivere generelt, og ikke bare bundkort og grafikkort drivere.

Egentlig så burde han ringe på dette nr. 77 34 27 76, og så få noget hjælp fra dem han har købt den af.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2018 - 15:54 #20
Ja jeg er enig i at driverne måske ikke er helt up to date på cd, og var også grund til at linke til Speccy.
Men de er sikkert bedre end dem Windows har lagt på.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2018 - 12:59 #21
Hej.
Du kan prøve at hente Driverfigther fra spamfigther.com og lade det skanne din pc for at se hvor mange drivere du mangler at opdatere.
Hvis det finder drivere der skal opdateres kan du se hvad de hedder.
Har selv brugt programmet et par gange til pc'er med lign. problemer.
En licens til en måneds brug koster ikke alverden.
Er meget nemt at finde ud af/bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2018 - 13:28 #22
Der er normalt ikke behov for at købe sig til drivere. De bør kunne hentes på producentens hjemmeside 😊
Avatar billede Squeezy Juniormester
18. november 2018 - 13:46 #23
Jeg valgte at ringe ind til sharkgaming og blev guidet igennem det af dem.

Tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2018 - 16:20 #24
Velbekomme.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2018 - 22:11 #25
Jeg mente ikke at han skulle købe et program , men som eksperterne og mestrene selv antyder så burde han måske få hjælp da han har svært ved selv at løse problemet.