08. november 2018 - 22:46 Der er 20 kommentarer

Usb porte

Hej Computerworld.
Jeg har brug for lidt hjælp.
Jeg bruger det program der hedder Discord til at kommunikere med mine kammerater,  men problemet er, at de siger at jeg  lyder som om, at jeg har hånden foran mikrofonen...
Jeg trykker så CTRL ALT DELETE for at for joblisten frem, fordi jeg har haft problemer før.
Jeg får åbnet joblisten og trykker på start og der kan jeg ikke finde den der hedder Intel 3.0 usb eller lignende.

Hvad skal jeg gøre før at det virker igen?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2018 - 22:53 #1
ligemeget.
installer dine bundkort drivere så lyden virker ordentligt
Avatar billede poko1 Ekspert
08. november 2018 - 23:01 #2
Kig i Enhedshåndteringen om du kan se den eller om der Mangler Drivere.
https://ibb.co/dQasdV
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2018 - 08:52 #3
Synes  ikke umiddelbart at den bør ligge under start. Kan det tænkes at usb3 måske er dårligt til at understøtte Discord?
Enig i at tjekke op på drivere.
09. november 2018 - 09:14 #4
Har været inde at tjekke hver eneste driver og trykket opdaterer inde i enhedshåntering.

Installerede 2x chipset og 1x Audio fra bundkortet hjemmeside, men intet virkede da det var færdigt med at installere
09. november 2018 - 09:15 #5
Jeg har næsten alle de drivere på billedet der
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
09. november 2018 - 09:42 #6
At trykke opdater i enhedshåndtering er ikke sådan du opdatere driverne. Det kan gøre den vej, men ikke på den måde du tror det gør.

Hvis lyden er dårlig kan det være fordi kvaliteten af din mikrofon er dårlig.
Har discord mikrofon indstillinger hvor du kan slå filtrer baggrundsstøj til/fra? og andre indstillinger, prøv eventuelt at slå nogle af dem fra.
Installere lydkort driverne til dit bundkort, dem finder du på producentens hjemmeside, driverne er sikkert installeret. Men er din computer flere år gammel kan der være kommet nye drivere der løser en række problemer.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2018 - 09:47 #7
"Jeg har næsten alle de drivere på billedet der"
Hvis USB-3 er dr lige som på billedet? Så har det jo ikke noget med den at gøre!
Og da vi ikke sidder foran din Computer kan vi jo af gode grunde ikke se hvilken lyddriver der bruges.
09. november 2018 - 10:23 #8
Har været inde og kigge på bundkort drivers og har downloadet USB 3.0. Men jeg ved ikke, hvad for nogle andre driver jeg skal installere? Min bundkort er et Gigabyte GA-Z77-D3H
Det skal siges, at jeg lavede en ren installation af Windows 10 her den anden dag, da mit spil blev ved med at fucke op, og jeg så det som den allersidste mulighed, men efter den rene installation, har det ikke virkede optimalt med USB osv, som jeg beskrev længere oppe...
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2018 - 10:52 #9
Hej igen Det vigtigste er Chipset driveren. Og så mener jeg at det er Realtek til lyd. den bruger
09. november 2018 - 11:03 #10
Virker stadig ikke. Har downloadet det hele
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. november 2018 - 11:06 #11
Du skal hente 3 drivere her : https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z77-D3H-rev-10#support-dl-driver-audio
Hvordan tilslutter du mic front eller bagpå  eller bruger du evt et USB headset ?
09. november 2018 - 11:11 #12
Begge VH Audio og Chipset?
Har USB headset og normalt sidder den foran i kabinettet på en USB 3.0, men nu sidder den omme bag i og igen af dem virker, heller ikke 2.0
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. november 2018 - 11:24 #13
Ja - der er tre to til chipsets og en til lyd (Via lydkortet)
Da du bruger USB headset skal der OGSÅ installeres en driver til denne !
09. november 2018 - 11:28 #14
Bruger Logitech. Og den er også installeret
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2018 - 11:57 #15
Er du sikker på at det ikke i dine drivere fra Gigabyte driverne er en til Realtek  Logitech er kun lydmodulet?
09. november 2018 - 12:13 #16
Jeg kan godt nok ikke finde Realtek på Gigabytes hjemmeside
09. november 2018 - 12:18 #17
Jeg har gjort alt det I har sagt, vil lige teste det på Discord og andre kommunikere programmer.
Vender lige tilbage
09. november 2018 - 12:21 #18
Virker stadig ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2018 - 12:31 #19
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. november 2018 - 06:51 #20
Afinstaller dit Logitech headset og fjern det fra PC.

hent USBDEView  https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Fjern alle de enheder der ikke er tilsluttet med dette program
Genstart og tilslut headset !