Avatar billede lupin12 Mester
10. november 2018 - 09:55 Der er 11 kommentarer

Samsung a8

Hej er der en der kender et program hvor jeg kan overføre alle mine kontakter fra min Samsung til min pc , hvorefter jeg kan redigere kontakteoplysningerne.
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2018 - 10:04 #1
Det er en Android-telefon. Med mindre du har brugt en third party app til kontakter, så er de automatisk på https://contacts.google.com , hvor du kan redigere dem så tosset du vil.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. november 2018 - 16:09 #2
tryk på ikonet kontakter, vælg de 3 prikker øverst til højre - administrer kontakter - eksporter kontakter.
VCF filen kan du åbne med notesblok på pc mener jeg.
send den evt til din gmail fra tlf, og hent den på pc
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2018 - 16:55 #3
#2: Bevares, det er da en mulighed, men også omkring 10000 gange så besværligt som det andet.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. november 2018 - 17:10 #4
#3
din metode viser kun mail kontakter og ikke tlf numre
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2018 - 17:26 #5
#4: Det er ikke korrekt. Contacts.google.com har alle de samme oplysninger som Google Contacts app'en, og de er direkte synkroniseret mellem de to.

Sådan har det været siden i hvert fald Android 5, og Samsung A8 er født med Android 7, så med mindre der er noget meget unikt ved den, eller den eventuelt bruger en special Samsung app til kontakter, så er det hele der.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. november 2018 - 17:30 #6
#5
det er de ikke hos mig
Avatar billede nopsen Ekspert
10. november 2018 - 17:34 #7
om det har noget at gøre med om aut sync er slået til eller fra ved jeg ikke, men nu kan han selv vælge.
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2018 - 18:14 #8
#6: Interessant nok at vide det ikke altid er sådan, men ja, fint med flere muligheder. Dog ville jeg klart forsøge contacts.google.com først. Hvis det virker er det virkelig meget lettere.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. november 2018 - 01:10 #9
sku ha tjekket lupin12's historik først..

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/80491?last=1018040

ska nok ikke forvente hverken feedback eller afslutning på hjælpen ser det ud til.
Avatar billede Slater Ekspert
11. november 2018 - 08:28 #10
#9: Ah, endnu en af dem. Godt spottet.

Dog også delvist Ekspertens skyld, efter min mening. Der burde være en eller anden begrænsning på, så man simpelthen ikke kan oprette flere spørgsmål, hvis man har mere end måske 3 uafsluttede, men i stedet får en påmindelse om at afslutte dem.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. november 2018 - 18:15 #11
#10
helt enig, desværre preller alle forslag til forbedringer af på eksperten.dk, sådan har det altid været.