Avatar billede Tornadoman Praktikant
12. november 2018 - 14:46 Der er 5 kommentarer

Indsætte tekst på baggrund af flere parametre

Hej eksperter

Jeg arbejder som redaktør på et større nyhedsbrev og har lavet en redaktionsplan i excel med følgende kolonner:

A: Ugenummer
B: Placering i nyhedsbrevet (fra 1-8)
C: Overskrift på nyheden

Der er også en masse andre kolonner, men indholdet af disse er ikke så relevant for mit spørgsmål. Mit problem er, at listen er ret stor og der er ret meget information, så på vores redaktionsmøder er det lidt rodet at sidde og kigge på sammen. Jeg har derfor fået en ide, men jeg ved ikke, om det overhovedet kan lade sig gøre.

Jeg har lavet et nyt faneblad hvor jeg har tilpasset de nødvendige celler (1 for hver nyhed) i højde og bredde og indsat både nyhedsbrevsheader og -footer så det "ligner" selve nyhedsbrevet. Derudover har jeg lavet et felt, hvor det er meningen, at man skal skrive det ugenummer, man er interesseret i. Forhåbningen er så, at jeg, eksempelvis, i det felt, der svarer til placering 1 kan gøre følgende:

Indsætte den overskrift (kolonne c), der i kolonne A har det rigtige ugenummer og i kolonne B placering 1

Håber det giver mening.

/Kasper
Avatar billede terry Ekspert
12. november 2018 - 14:55 #1
12. november 2018 - 15:24 #2
Hvad med at lave en nøgle ugenummer-placering på den første fane - så kan du finde den rigtige overskrift med lopslag
Avatar billede Tornadoman Praktikant
12. november 2018 - 15:28 #3
Tak Thor,

Hvordan laver man en sådan nøgle?
12. november 2018 - 15:32 #4
Har du ugenummer i A1 og placering i B1 kan man skrive =A1&"-"&B1 i en celle og på den måde koble dem sammen.
Avatar billede Tornadoman Praktikant
12. november 2018 - 15:34 #5
Ahh, så er jeg med. Det får jeg lige prøvet.