Avatar billede hclisbedsted Seniormester
12. november 2018 - 16:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

åbne en fil

jeg har gang i et større word dokument som jeg har gemt i en mappe på skrivebordet, jeg har jævnlig været inde og skrive lidt mere og så gemt det igen i samme mappe, nu idag da jeg vilde åbne den igen kom meddelelsen(:Word stødte på en fejl under forsøg på at åbne filen,) det er windows 10 og office 2007
den skriver:Kontroler tilladelserne for dokumentet eller drevet
                  sørg for at der er tilstrækkelig hukommelse og diskplads
                    åbn filen med konverteringsprogrammet til tekstgenoprettelse.
(C:\Users\...\ hvad gør jeg ?-m.v.h.h.c.
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2018 - 17:35 #1
Hvor stort er dit C-drev, og hvor meget ledig plads er der på det? Linket herunder fortæller, hvordan du gør det. Det er tallene fra rubrikkerne "Kapacitet" og "Ledig plads", du skal give os. Hvis din Windows er på engelsk, er det "Capacity" og "Free Space".

https://www.lifewire.com/how-to-open-disk-management-2626080
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
12. november 2018 - 18:00 #2
mit c drev er på 1000 GB og der er brugt 209 GB, så det kan vel ikke være det der er problemet
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2018 - 18:23 #3
Ok, så er det ikke der, problemet ligger :-)

Word 2007 og Windows 10 hører ikke til samme generation, så det lyder som om, din Windows 10 er blevet opgraderet fra måske en Wndows 7?

Hvornår åbnede du sidst dit dokument uden problemer? En opdatering af Windows 10 og alle programmerne på din computer har måske skabt problemet. Prøv at gendanne Wimdows til en tidligere version og se, om det hjælper. Herunder er en vejledning til, hvordan du gendanner din computer til hvordan, den så ud et tidligere tidspunkt. Du skal bruge punktet: "Gendan fra et systemgendannelsespunkt"

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Avatar billede eurositi Ekspert
12. november 2018 - 18:53 #4
Du kan hurtigt og nemt forsøge at åbne det i LibreOffice Writer, som er den mest velrenommerede gratis pendant til Microsoft Office-pakken: https://da.libreoffice.org/
Der er en pæn chance for, at dette program ikke er helt så kræsent som Word.
Hvis ingen af delene fungerer, har vi en ny situation.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. november 2018 - 19:43 #5
Prøv at gå til søg og skriv.  Microsoft Office Diagnostics
Og kør programmet.
https://ibb.co/khKfqA
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2018 - 19:44 #6
typisk, så har du lukket ned før word fik skrevet de sidste data i filen. Lidt som ikke at bruge 'sikker fjernelse' til usb-stick - det går godt mange gange, men ikke altid.
Luk dokument, og vent 5-10 sekunder før du slukker pc.
Jeg ville også prøve libreoffice, men først efter word selv har haft chancen for at gendanne seneste dokument...