Avatar billede chrisrj Forsker
13. november 2018 - 12:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre indhold af select

Hejsa

Jeg fik god hjælp i går til mine radioknapper, og nu skal jeg så også have dem til at ændre indholdet af en select.

Mine radioknapper:
<input type="radio" name="BuySell" value="B" checked="checked">Buy<br style="clear:both;" /><input type="radio" name="BuySell" value="S" >Sell

Ved tryk på Buy skal option 1 være i listen, og ved tryk på Sell, skal option 2 være i listen. Option 3 skal altid være der.
<select name="ToAccount">
<option value='1'>protoBank account</option>
<option value='2'>protoCredit card</option>
<option value="3">protoPaypal</option>
</select>
Avatar billede htx98i17 Professor
13. november 2018 - 17:04 #1
Der er formentligt en kønnere metode, men det er et bud:

<script>

    function valg(vno) {

        var v1 = '<option value="1" >ProtoBank account</option>';
        var v2 = '<option value="2" >protocredit card</option>';
        var v3 = '<option value="3" >protopaypal</option>';

        document.getElementById('vaelger').innerHTML = ((vno == 'v1') ? v1 : v2) + v3;
        document.getElementById('vaelger').style.display = 'block';
    }

</script>

Mine radioknapper:<br>
<label><input type="radio" name="BuySell" value="B" checked="checked" onclick="valg('v1');">Buy<br style="clear:both;" ></label>
<label><input type="radio" name="BuySell" value="S" onclick="valg('v2');">Sell</label>

<br>
Ved tryk på Buy skal option 1 være i listen, og ved tryk på Sell, skal option 2 være i listen. Option 3 skal altid være der.
<br>

<select name="ToAccount" id="vaelger" style="display: none;"></select>
Avatar billede chrisrj Forsker
13. november 2018 - 17:14 #2
Ja, jo. Den skifter. :)

Men til gengæld kan man ikke se den før man har valgt. Jeg er ikke 100 % om det er et problem dog... :D

Så du får et like indtil videre... ;)
Avatar billede htx98i17 Professor
13. november 2018 - 17:18 #3
Så fjerner du style i <select>
Avatar billede htx98i17 Professor
13. november 2018 - 17:26 #4
Der er også denne metode:

<script>

    function valg(vno) {

        document.getElementById('vaelger').style.display = 'block';
        document.getElementById('valg1').style.display = (vno == 'v1') ? 'block' : 'none';
        document.getElementById('valg2').style.display = (vno == 'v2') ? 'block' : 'none';

    }

</script>

Mine radioknapper:<br>
<label><input type="radio" name="BuySell" value="B" onclick="valg('v1');">Buy<br style="clear:both;" ></label>
<label><input type="radio" name="BuySell" value="S" onclick="valg('v2');">Sell</label>

<p>
    <select name="ToAccount" id="vaelger" style="display: none;"  >
        <option value="3" >protoPaypal</option>
        <option value="1" id="valg1" style="display: none" >protoBank account</option>
        <option value="2" id="valg2" style="display: none" >protoCredit card</option>

    </select>
</p>
Avatar billede chrisrj Forsker
13. november 2018 - 17:29 #5
Jeg har lige tjekket med bossen - skjult er ok. :)

Jeg takker og bukker for hjælpen! :)