Avatar billede rabpitg Juniormester
13. november 2018 - 18:40 Der er 7 kommentarer

internet forsvundet

Min internetforbindelse er forsunvdet. min router er tændt og lyser.
den har jeg prøvet at genstarte og hive stikkene ud. Men det virker ikke. Jeg kan slet ikke se min internetforbindelse selvom min router er tændt.
hvad skal jeg gøre?
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2018 - 18:51 #1
Kontakt din leverandør. Det kan være generelle driftsforstyrrelser i området. Det kan være kabelbrud lokalt osv. Check leverandørens hjemmeside.
Avatar billede rabpitg Juniormester
13. november 2018 - 18:55 #2
Der er ikk en fejl ifølge hjemmesiden og det startede søndag. Jeg tænkte den nok kom igen. Men har den ikke gjort
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2018 - 19:14 #3
Lyser alle lamper som det plejer? Ved et evt kabel brud burde der mangle nogle pærer. Hvilke enheder bruger netværket? Er det kun en pc, eller har i prøvet at bruge telefoner på netværket også?
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2018 - 21:02 #4
Har været inde på YouTube og har fundet noget der måske kan afhjælpe dit problem.

https://www.youtube.com/results?search_query=router+disappears
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2018 - 22:00 #5
Enig med # 1. Men prøv først at vrikke med kablet, den faste ledning inden i, kan være knækket. Som i #3, hvis der er fejl i routeren bør det kunne ses på lysene.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2018 - 22:04 #6
Ps. Det bedste er, at skrue kablet fra routeren, og kontrollere ledningen. Men pas på, når du sætter kablet til igen, så du ikke bøjer ledningen.
Avatar billede Mikael Ekspert
14. november 2018 - 12:16 #7
Oplevede selv det samme igår..

Trods genstart af routeren, så var der ingen net på computeren ??
Fejlsøgning gav intet..

Men opdagede at min LAN og Wifi var "deaktiveret" ???
(Det har jeg sgu` aldrig oplevet)

Tjek om de er blevet "deaktiveret".. Er de det, så "aktiver" LAN/WIFI