Avatar billede Scot Praktikant
14. november 2018 - 20:24 Der er 4 kommentarer

Bundkort og Grafikort

Hey!
Jeg er nået til det punkt at få opgraderet min computer, men jeg ved ikke om det

kan passe sammen. Det er et ældre grafik kort som er: Geforce GTX 1050

Og jeg har kigget på dette bundkort:
https://www.komplett.dk/product/1003820/hardware/pc-komponenter/bundkort/intel-socket/asus-rog-strix-b360-f-gaming-s-1151#

Passer det her sammen og ville i anbefale det?
Det er et lidt ældre version i Grafikortet men det er det jeg ville køre med pt.
Avatar billede Slater Ekspert
14. november 2018 - 20:33 #1
Bundkort og grafikkort passer altid sammen, i hvert fald hvis de er under 10 år gamle. Der er kun én type port til den slags i dag.

Men jeg forstår ikke helt - du vil opgradere din computer, og vælger at købe nyt bundkort og ikke andet? Det vil ikke give nogen forbedring.

Og jeg vil ikke ligefrem kalde 1050 gammelt. Det er højst 2 år.
Avatar billede puren Ekspert
14. november 2018 - 20:48 #2
jeg har en gammel i7-2600k CPU den er fra 2011 og har ikke set nogle spil presse den i knæ endnu så nøjes med at skifte dit grafikkort selv om jeg er enig med #1 1050-kort er ikke et gammelt kort
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. november 2018 - 20:54 #3
Noget der kan sætte mere "fut" i din computer er at installere en SSD, hvis der altså ikke allerede er en sådan installeret. En SSD er væsentlig hurtigere end en almindelig harddisk.

.https://www.proshop.dk/SSD/Samsung-860-EVO-25-SSD-500GB/2634274

Vælger du en SSD, kan du klone den gamle harddisk med programmet i nedenstående link:

https://www.disk-partition.com/articles/hdd-to-ssd-cloning-freeware.html

Det er et meget enkelt program, men effektivt.
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2018 - 22:24 #4
Kommentar til #3.

For gamere og  mange andre vil en SSD i stedet for en "gammeldags" HDD kun betyde en forskel i computerens opstartstid. Når du er inde i selve spillet (og mange andre programmer) er der ikke nogen mærkbar forskel.

https://techguided.com/ssd-vs-hdd-gaming/

Jeg er enig med #1 og #2, så hvis du kan forklare lidt mere om, hvorfor du vil opgradere, bliver det lettere at hjælpe dig :-)