Avatar billede Rune1983 Ekspert
15. november 2018 - 08:38 Der er 3 kommentarer

Backup internet forbindelse

Hej

Arbejder i en lille privat virksomhed. Vi har fiber bredbånd.
Vi har en SBS server og Intranet lokalt i huset.
Vi køre med fast global IP adresse og med et par subdomains fra vores hjemmeside som peger på disse.

Hvis internettet svigter skal det være manuelt man kobler anden internet forbindelse til. Men så vil de domains som peger på primære internet forbindelse global IP ikke virke. Skal der så sættes et par domains mere op som peger på anden internet forbindelse global IP?

Har overvejet lidt om en mobil data forbindelse som backup, som så kan sættes til manuelt.

Hvad tænker i kunne være en okay brugbar løsning?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
15. november 2018 - 08:44 #1
Rettelse "Skal der så sættes et par sub domains mere op"
Avatar billede puren Ekspert
16. november 2018 - 00:10 #2
mobil brædbånd som failover løsning?? nej du kan med 99% sikkerhed ikke pege trafikken fra nettet ind til din server så en coax(antende) eller en ADSL er løsningen
og så ville jeg bruge en mikrotik router til at styre internettet med så gå jeres fiber ned så begynder den selv at smide trafikken over på ADSL forbindelsen
(mikrotik router koster fra 200 og op) jeg viile nok anbefale en model:Hap ac2 der er gigabit og AC wifi

og så ville nok flytte hjemme siden til en udbyder (one.com, unoeuro, scanNET) så er det deres problem med at holde en side i luften, plus du skal ikke route trafik ind i det netværk
Avatar billede Rune1983 Ekspert
16. november 2018 - 09:44 #3
#2
Tak puren. Det er taget til efterretning.