Avatar billede Slettet bruger
15. november 2018 - 12:10 Der er 5 kommentarer

Redirect link to IE

Hej,

Er det muligt via fx HTML at sikre at når der trykkes på et link at browseren SKAL være IE?

Så hvis du trykker på linket fra fx Chrome så åbner den automatisk linket i IE (som den jo åbner samtidigt)
Men er du allerede i IE så åbner den bare....

Det er noget der ligger på et intranet så det nytter ikke at lave ting der skal ligge på den enkelte pc :/
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 12:23 #1
Nej, du kan ikke køre eksterne programmer fra en webside, det ville være en gigantisk sikkerhedsrisiko.

Du kan godt tjekke om det er IE, og skrive en besked om at man skal åbne siden i IE i stedet, hvis det ikke er den. Men du kan ikke automatisk starte IE.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
15. november 2018 - 13:31 #2
Der hvor linket er. Kontroller hvilken browser der anvendes. HVis det er IE vises link. Hvis ikke. Vis fejlbesked der hvor link skulle være.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2018 - 14:34 #3
Takker, begge 2.

Rune1983 hvordan laver man det som du beskriver?
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 14:40 #4
Hvis du har noget server-side sprog kan det give mere mening at lave det der. Men ellers f.eks.

<div id="linkbox"></div>

<script>
document.getElementById('linkbox').innerHTML = navigator.userAgent.match(/MSIE/)
? '<a href="#">Link</a>' :
'Brug Internet Explorer!';
</script>
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 14:43 #5
Næh, vent, åbenbart bruger Internet Explorer 11 ikke længere "MSIE" identifikatoren, men i stedet Trident/7.0.

Så det skal i stedet være:

document.getElementById('linkbox').innerHTML = navigator.userAgent.match(/MSIE|Trident/) ?
'<a href="#">Link</a>' :
'Brug Internet Explorer!';