Avatar billede andershl Mester
15. november 2018 - 13:45 Der er 2 kommentarer

Windows 10 giver "Der er ikke tilknyttet et e-mail program...."

Jeg bruger Win 10 med Thunderbird, som er sat som mit mailprogram. Ind imellem kommer der en fejlpop-up med mulighed for tilbagemelding fra et eller andet program, men jeg kan ikke sende fejlmeddelelsen, fordi Win giver den der "Der er ikke...". Windowsmeddelelsen siger desuden at jeg skal vælge gå til kontrolpanelet og standrdprogrammer og sætte det dér. Der er er bare ikke noget "standardprogrammer" under Win 10s kontrolpanel, der er Standard Apps, og der er Tbird jo allerede sat. Jeg kan ikke finde alternative steder at sætte standardmailprogram.
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 13:50 #1
Er den sat under protokoller?

Jeg har engelsk Windows så oversæt selv, men i kontrolpanelet hvor du sætter default apps er der et link der hedder "choose default applications by protocol". Derinde skal MAILTO protokollen også stå til at bruge Tbird. Hvis et program forsøger at få dig til at sende en mail med et link til et eksternt program, så burde det være den der bruges.
Avatar billede andershl Mester
16. november 2018 - 15:15 #2
Åhja, det ER allerede i orden...