Avatar billede silmarillion Juniormester
15. november 2018 - 14:27 Der er 3 løsninger

Forskel i mappestørrelse

Hej eksperter

På mit C drev i mappen Brugere har jeg en brugermappe, der viser to forskellige størrelser. Hvis jeg højreklikker på mappen og vælger egenskaber fylder den 144 GB og indeholder 1.227.421 filer. hvis jeg åbner mappen, og markere de mapper og filer der ligger i brugerens mappe, og højreklikker og vælger egenskaber er der nu kun 18,1 GB og 48.312 filer.

Er der nogen der ved, hvorfor der er denne forskel, og kan jeg frigøre de 125,9 GB?
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 14:33 #1
Sandsynligvis skjulte filer/mapper. De bliver talt med i egenskaber for parent-mappen, men du kan ikke se dem og markere dem indeni, med mindre du specifikt har valgt at vise systemfiler og skjulte filer.
Så nej, de kan ikke slettes - i hvert fald ikke bare i én stor armbevægelse. Det er meget muligt noget af det kan slettes, men det kan vi ikke sige ud fra dette.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2018 - 14:33 #2
Prøv i stifinder at slå visning af skjulte filer og mapper til - vis evt også windows-filer (der kan ligge en windows.old mappe osv)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2018 - 14:46 #3
Prøv at Rense PC:
Sådan rydder jeg op på Pc'er Også hvis der mangles Fri plads..
Du kunne jo også foretage en Oprydning ved hjælp af Windows PowerShell.(Admin)

Klik på Windows knappen + X knappen og wælg PowerShell.(Admin)

Skriv nu  eller kopier følgende og sæt ind  " cleanmgr /sageset  "              " " Udelades
Tryk på Enter-tasten Lad kommandoprompten forblive åben - den skal bruges igen senere...
Sæt flueben i det hele i boksen, som kommer frem - også selv om den måske brokker sig lidt.
Klik OK
Derefter Skriver du i Kommandoprompten: " cleanmgr  "  " " Udelades eller kopier følgende og sæt ind
Tryk på Enter-tasten
Den går nu direkte til Ryd op i system filerne Sæt flueben i det hele
Klik på OK
Klik på Ja til at slette det hele Kør også" sfc /scannow "  " " Udelades

Næste trin er oprydning i
C:\Windows\SoftwareDistribution hvor mappen Download åbnes og tømmes
C:\Windows\Temp Mappen  indhold slettes ligeledes
Gå derefter til
C:\Users\dit navn\AppData\Local\Temp
Tøm også denne mappe’ du kan risikere at der er et par mapper som ikke kan fjernes spring dem blot over
Det er kørende Programmer på dit system!
Til sidst  skal du huske at tømme Papirkurven.
https://ibb.co/mqdEyA