Avatar billede per2edb Guru
15. november 2018 - 14:42 Der er 7 kommentarer

registrering af aktiv form

Jeg har et stort og måske uløseligt problem. Men måske i har en løsning.

Jeg har en Form 1 med en knap
Ved tryk på knappen aktiveres
DoCmd.OpenForm "Form 2"  VIGTIG ikke modal

Når jeg lukker Form2 ønsker jeg på Form1 at se jeg er tilbage på Form1
Jeg har snart prøvet alle hændelsesprocedure men ingen bliver aktiveret
ved tilbagekomst

Det burde være noget a la VedFocus men det kræver man aktivere Form1
Altså der klikkes kun på:
1) Knappen der aktivere Form2
2) Luk Form 2
Herefter skal men i Form 1 registrere tilbagekomsten
Avatar billede bvirk Guru
15. november 2018 - 17:06 #1
Hvad med at åbne form 1 på hændelsen at form 2 lukkes
Avatar billede per2edb Guru
28. november 2018 - 21:04 #2
Hej Jeg har ikke svaret længe da jeg har arbejdet intens med problemet
Jeg havde nemlig overset problemet bestod i at Formene ligger på en TAB. (Faneblad)
Det specielle her er at går man fra Form1 på Tab1,  til Form2 på Tab2 så aktiveres hændelserne ikke så vidt jeg kan se. DET ER PROBLEMET.
Hvordan kan man så med koder udføre handlinger på den AKTIVE form.?
Man skulle tro VedFocus skulle aktiveres men det sker ikke.

Nb Jeg ved godt VedÆndring på Fanebladet angiver nummeret på fanebladet men i et kompleks setup som jeg har, kan jeg ikke bruge dette uden det bliver uhyre kompleks
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2018 - 10:56 #3
Screen.ActiveForm.Name
Avatar billede per2edb Guru
29. november 2018 - 17:14 #4
I will try thanks
Avatar billede per2edb Guru
01. december 2018 - 11:14 #5
Screen.ActiveForm.Name er desværre ikke løsningen
Jeg får kun navnet på den Form Tab'en (Fanebladene)  ligger på
Det jeg skal have er navnet på den Form der ligger på den aktiverede Tab
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2018 - 14:29 #6
why is it necessary to know what the name form is on a tab control?
We may be able to make other suggestions if we know what your trying to solve ...
Avatar billede bvirk Guru
03. december 2018 - 19:45 #7
Jeg forstår det heller ikke. Det du beskriver i #1 er sådan det virker af sig selv: når form 2 lukkes hoppes der automatisk tilbage til sidst aktive som er form 1.

Hvis knappen til åbning af form 2 i form 1 ligger på en anden fane end den du ønsker at vende tilbage til kan fokus til fane gives ved form 1 aktiverings hændelsen.