Avatar billede orudnap Praktikant
15. november 2018 - 15:28 Der er 3 kommentarer

ICloud sletter også på min Macbook :-(

Hej
Min Macbook er fyldt op. Men jeg vil gerne beholde alle mine ting.
Sletter jeg filer på min Macbook bliver de også slettet i iCloud.
Men jeg vil gerne slette på Macbooken og bevare og gemme filerne i iCloud.
Hvordan undgår jeg, når jeg sletter filer på Macbooken, at de også slettes i iCloud?
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2018 - 20:10 #1
iCloud synkroniserer alt fra din Mac til skyen. Hvis du sletter på Mac slettes det også i skyen. Hvis du sletter i skyen slettes det også på Mac.

Hvis du er ved at løbe tør for plads på din Mac, kan det skyldes, at dine filer simpelthen fylder for meget. De store filer, som du ikke bruger regelmæssigt må du derfor gemme på usb stick eller ekstern harddisk.

Du kan også foretage en rensning af din Mac med eksempelvis "Clean my Mac". mange temporære filer, sprogversioner og andet kan fylde gevaldigt op.

Hvis din Mac har en gammeldags roterende harddisk, kunne du overveje at skifte den til en SSD disk af passende størrelse. Hvis du allerede har et flash-drev er det lidt vanskeligere såfremt det er nyeste, der er loddet til bundkortet. Fortæl hvilken Mac?
Avatar billede orudnap Praktikant
16. november 2018 - 08:23 #2
Hej
Tak for svar. der er nok ingen anden udvej end at købe en ekstern harddisk.
Jeg har en MACbook Pro early 2015. 2,7 GHz Intel core i5, 8 GB  1867 DDR3 255 GB Harddisk.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2018 - 09:48 #3
Din MBP har 256 GB flash drive. Kan selvfølgelig opgraderes, men de specielle Mac typer er ret kostbare. Med en adaptor kan du måske bruge almindelig M.2 flash?

Det tyder på, at du har mange fotos og/eller videoer lagret på maskinen. Så ekstern harddisk er løsningen.

Google Fotos kunne også være en løsning, så har du adgang til alle fotos både på Mac og evt. telefon/tablet.