Avatar billede Seller95 Novice
15. november 2018 - 15:34 Der er 7 kommentarer

Ny bærbar. Ingen forstand.

Hej allesammen.

Jeg har længe gerne ville have en ny computer. Har været i et indre dillemma med mig selv, om jeg nu skulle vælge en bærbar eller en stationær. Men er nu endelig kommet frem til, at det er en bærbar jeg skal have, da jeg dermed ikke er fastlåst til kontoret. :-)
Computeren skal primært bruges til Football Manager og internetsurfing. Så har egentlig ikke de store krav.
Jeg har dog absolut ingen forstand på computere og søger derfor jeres hjælp og råd til valg af ny.
Har pt. en macbook fra 2012, men de egner sig ikke længere til andet end interenetsurfing.

Jeg har lidt kig på denne Acer bærbar til 4999,- https://ipaper.ipapercms.dk/Elgiganten/skejby/?page=16
Men er den god nok og til prisen?

Mit budget ligger omkring de 5k max.

Tak på forhånd
Hilsen den nye noob.
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 15:43 #1
Den maskine har et godt grafikkort til prisen og en rimelig CPU. Dog tror jeg det vil genere dig at den har traditionel harddisk i stedet for SSD. Godt nok er der meget plads på den, men den er meget langsommere om at starte op end laptops med SSD.

Men til prisen er den absolut ikke dårlig. Du finder sjældent en maskine med det grafikkort til den pris.
Avatar billede Seller95 Novice
15. november 2018 - 15:49 #2
#1 Som sagt har jeg ikke den store forstand på det. Men er SSD ikke noget man evt. kunne købe og selv sætte i, og hvad ville prisen i så fald være?
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 15:56 #3
#2: Jo, det er det, og de koster typisk fra omkring 500 kr for en brugbar størrelse. Men i en laptop er der som regel ikke plads til to, så du vil være nødt til at udskifte den harddisk der er i. Det er altså penge ud af vinduet for den, og du vil overskride dit eget 5000 kr budget.
Avatar billede Seller95 Novice
15. november 2018 - 16:01 #4
Ja, okay. Det kan jeg godt se.. Men ellers er det en god maskine? Har som sagt ikke de store krav andet end, at den skal kunne køre Football manager 2019, gerne smooth. :-)
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 16:04 #5
#5: Ingen tvivl. Grafikkortet er det vigtigste, og det der er i den maskine er det bedste du får i den prisklasse. Faktisk er det sjældent at du kan få en laptop til 5000 med det i, som regel koster det mindst 500 kr mere.
8 GB RAM er fint, CPU'en er fin, skærmen er IPS som giver virkelig lækker farvegengivelse og også som regel koster mere.

Så hvis du kan leve med længere opstartstid, så er det ingen dårlig maskine.
Avatar billede Seller95 Novice
15. november 2018 - 16:07 #6
Hvis det kun handler om længere opstartstid og ikke en langsommere spiloplevelse, så betyder det ikke det helt store. :-)
Computeren er på bud imorgen i Skejby til stor åbningsfest i Elgiganten. Så de har kun 50 stk. til 4999,-. Så må jeg hellere kigge forbi imorgen tidlig efter arbejde. For en gangs skyld en god til med natarbejde ;-)
Avatar billede eurositi Ekspert
15. november 2018 - 22:42 #7
Du skal i hvert fald ikke vente længere. De 50 maskiner kan godt blive revet væk, for det er en ganske god maskine til prisen. Eneste svaghed er, at den ingen SSD-harddisk har.
Men som det fremgår hér, koster den normalt noget mere (hvilket dog er en overpris): https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-laptop/ACNHQ4DED001/acer-nitro-5-se-15-6-barbar-gaming-computer-sort