Avatar billede bmk1971 Juniormester
15. november 2018 - 16:19 Der er 4 kommentarer

Maximer browservindue efter en hændelse

Hejsa.

Jeg vil høre om man kan maksimerer en browservindue som er minimeret.

Jeg har prøvet rigtig mange funktioner bl.a.

window.resizeto(1000,1000);

Der er intet som virker.
Hvordan kan man maksimerer browseren efter en hændelse.

På forhånd tak.

Bjarne.
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 16:30 #1
Du kan kun styre et vindue du har åbnet selv.

Dvs. hvis du bruger window.open('fil.html', null, 'width=500,height=400');

Så kan du styre det vindues størrelse og position og gendanne det fra minimeret. Men du har ingen kontrol over størrelse og position af det nuværende vindue/fane, som brugeren selv har åbnet.

Og heldigvis for det.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2018 - 18:03 #2
Og saa er det vist JavaScript og ikke Java.

:-)
Avatar billede bmk1971 Juniormester
16. november 2018 - 10:49 #3
Hejsa.
Tak for det midlertidige svar.
Undskyld det er javascript at jeg bruger. (Beklager arne_V)
Det er et fint stykke af vejen. Desværre virker det ikke når den er minimeret. Kan man lave noget som gør det sidste.

Venlig hilsen

Bjarne.
Avatar billede Slater Ekspert
16. november 2018 - 11:00 #4
Snakker vi om et dialogvindue åbnet med window.open() ?

Browserimplementeringen er forskellig i så fald, da der ingen standard er for vinduers opførsel. Jeg har lige testet det, og du kan gendanne et minimeret vindue med wnd.focus() på Internet Explorer og Edge, med wnd.moveTo(0, 0); på Firefox - men tilsyneladende virker intet på Chrome.

Personligt ville jeg dog også blive ret irriteret hvis et website åbnede vinduer jeg med vilje havde minimeret. Hvis du gerne vil vise løbende information til brugere uden at have et vindue synligt, har du så overvejet at bruge Notifications API i stedet?