Avatar billede Vicki Praktikant
16. november 2018 - 11:59 Der er 7 kommentarer

Brevfletning - samle flere linjer data i Excel til et brev i word - avanceret

Hejsa,
Jeg har et brev og en stor databasefil (excelregneark) med mange oplysninger, udregninger mv., som fx Praktikstedsnavn, adresse mv., praktikperioder, dato, antal studerende, udregninger for beløb, og samlet beløb for en praktikperiode.

Praktikstederne fremgår på flere linjer i excelregnearket, og skal samles til et brev, hvor oplysningerne om praktikperioder, dato, og beløb ikke er de samme for hver linje på praktikstedet.

Fx et praktiksted har 3 linjer (de kan også have flere/færre) i excelarket, hvor praktikperioderne, antal af studerende, beløbet, dato er forskellige og endelige et samlet beløb for alle perioderne.

Jeg har prøvet mig frem med mange forskellige regler bla.  { IF { MERGESEQ } = "1" {MERGEFIELD Praktiksteds_navn} , men kan simpelthen ikke få det til at virke.

På forhånd tak :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
19. november 2018 - 10:17 #1
Hej Vicki

Det lyder som om VBA-programmering kunne være en løsning?
Avatar billede Vicki Praktikant
23. november 2018 - 10:55 #2
Det kender jeg slet ikke til :-/ og efter hvad jeg kan finde på google mere teknisk end jeg lige kan finde ud af.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2018 - 11:43 #3
Er det noget der skal løses i "den virkelige verden" eller i forbindelse med eksamen?
Avatar billede Vicki Praktikant
23. november 2018 - 11:59 #4
Nej det er i den virkelige verden
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2018 - 12:16 #5
Ok - hvis det er noget i vil have hjælp til - så prøv: www.supertekst-it.dk | Kontakt
så svarer jeg - så kan vi kommunikere direkte.
Jeg arbejder udelukkende med udvikling/programmering af systemer til Microsoft Office.
Avatar billede Vicki Praktikant
23. november 2018 - 12:51 #6
Det er ikke noget jeg er bevilget ressourcer til at købe mig til, derfor spurgte jeg om hjælp herinde :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
23. november 2018 - 13:16 #7
Ok - din beslutning - men det er "ikke bare lige".